• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
نماینده مردم کرمان و راور خبر داد

بهره‌برداری از خط سوم تولید آهن اسفنجی راور در سال آینده

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای خط سوم تولید آهن اسفنجی در شهرستان راور برنامه‌ریزی شده که در طول یک سال آینده نصب و راه‌اندازی شود.

محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از کارخانه فولاد راور با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این ایام برای این کارخانه رقم خورد افزود: خط اول تولید آهن اسفنج راور با ظرفیت ۳۵ هزار تن به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: خوشبختانه محصول تایید شده آهن اسفنج کیفیت خوبی دارد و از استانداردهای بالایی برخوردار است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای ادامه داد: با پیگیری های انجام شده طی ۲ ماه آینده شاهد بهره برداری از خط دوم آهن اسفنجی به میزان ۳۵ هزار تن خواهیم بود که ظرفیت موجود را به ۲ برابر افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: برای خط سوم تولید آهن اسفنجی برنامه ریزی شده که طول یک سال آینده نصب و راه اندازی و پیش بینی می شود تا سال آینده بتوان برای بهره برداری از خط سوم برنامه ریزی کنیم.
پورابراهیمی ادامه داد: مجموع آهن اسفنجی تا سال آینده به حدود ۱۰۵ هزار تن خواهد رسید که موازی با تولید آهن اسفنجی در این مجتمع تولید آهن اسفنجی در مجتمع اقتصادی شهرستان راور برنامه ریزی برای ایجاد واحد تولید بیلت در این منطقه انجام شده و با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن کار نهایی صورت گرفته است.
وی گفت: از یک ماه آینده برنامه اجرایی و عملیاتی ایجاد تولید بیلت در راور آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود حدود ۵۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار گرفته شوند.
دکتر پورابراهیمی افزود: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و ظرف مدت ۱۶ ماه طبق توافق انجام شده قرار است که کار تحویل شود و این اقدام به تکمیل زنجیره فعالیت های این واحد صنعتی در راور کمک می کند.
 وی تاکید کرد: بعد از اینکه ظرفیت آهن اسفنجی کامل شد آغاز بهره برداری از مجموعه بیلت هایی که طراحی شده عملیاتی می شود.
پورابراهیمی تصریح کرد: همزمان با این کار اقدام مربوط به فرایند پس از تولید بیلت در دستور کار قرار گرفته و ۲ گزارش تهیه لوله های بدون درز و پودر آلیاژی تهیه شده است.
وی تصریح کرد: این مجموعه اقدامات در راستای رفع محرومیت از شهرستان راور انجام است.
وی از مدیر و مسولان شرکت فولاد و فرماندار راور تقدیر کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از نیروهائی که در این مجموعه مشغول به کارند، بومی هستند.
تفاهم نامه ایجاد ۵۰۰ شغل در راور منعقد می شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم نامه ایجاد ۵۰۰ شغل طی فاز نخست طرح ایجاد اشتغال در قالب اشتغال خرد تا پایان سال جاری در شهرستان راور عملیاتی می شود.
محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در نشست اقتصاد مقاومتی راور افزود: متقاضیانی که در این شهرستان علاقمند به اشتغال پایدار هستند از طریق شبکه توسعه اجتماعی بانک رسالت وارد عمل شوند.
وی با اشاره به پهنه ثبت شده محیط زیست در شهرستان راور بیان کرد: قبلا نیز با دکتر ابتکار و مدیران سابق و اسبق کرمان نیز نشست هایی داشتیم و توافق ما این بود که اگر در محدوده هایی که امکان رسیدن به ماده معدنی وجود دارد و ما می توانیم فرایند اکتشافی را در آن مکان آغاز کنیم با هماهنگی سازمان و اداره کل محیط زیست کرمان مجوز ورود به منطقه، آغاز فعالیت و ایجاد جاده دسترسی ضمن حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی و محیط زیست ارائه شود.
وی اظهار داشت: در یزد نیز نمونه این اقدام انجام شده به طوری که فردی که کار معدنی انجام می داد تعهد کرده بود آبشخور جانوران را ایجاد و صیانت و محیط بان تعریف کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به طرح های توسعه ای جدید راور اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی کارخانه لاستیک راور یک سال به دلیل شیوع کرونا عقب افتاد که با توافق انجام شده در چند ماه آینده سازه های ساخته شده به راور می آید و نصب می شود.
پورابراهیمی گفت: تولید و فناوری سرب و روی در راور تا یک ماه آینده با چهار هزار و ۵۰۰ تن فرآوری اجرایی می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3536
اخبار مرتبط
نظرات شما