• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
در نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران مطرح شد

انتظارات «فعالان اقتصادی بخش معدن» از دولت سیزدهم

در تازه‌ترین نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران درباره مطالبات بخش خصوصی در حوزه معدن از دولت آینده گفت‌وگو شد. در این نشست، فعالان اقتصادی از مطالبات خود در دو سطح عمومی و اختصاصی گفتند تا این پیشنهادها از طریق اتاق ایران به دولت سیزدهم ارائه شود.

بابک اسماعیلی رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان و عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در این نشست گفت: باید بررسی کنیم و ببینیم که تابه‌حال چند درصد از مطالبات بخش خصوصی از دولت به نتیجه رسیده است.بر این اساس، باید نقطه شروع کار ما مجلس باشد و کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران می‌تواند با مرکز پژوهش‌های مجلس ارتباط برقرار کند.
مسئله ثبات قیمت ارز، حمل‌ونقل، عدم دخالت دولت و حق واردات ماشین‌آلات بدون توجه به سال ساخت آن از مواردی بود که اسماعیلی تأکید کرد.
وی در ادامه گفت: باید به فروش قبل از تولید تأکید شود؛ باید بدانیم نحوه تعامل ما با دنیا چگونه خواهد بود و موارد تضاد منافع با سیستم دولتی مشخص شود و این تضاد منافع به حداقل برسد،همچنین باید کالاهای با ارزش‌افزوده بالا تولید شود.
در این نشست سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان هم تأکید کرد: دولت جدید، نسبت به شرایط جدید خالی از ذهن است؛ باید نظرات کمیسیون را پخته‌تر به آن‌ها منتقل کنیم و این خواسته‌ها همراه با توجیه باشد. اگر به معدن توجه شود باید بیشتر پیگیری‌های ما در حوزه معدن از طریق دولت و لایحه‌محور باشد نه طرح‌محور. تجدیدنظری درباره مزایده‌ها و واردات ماشین‌آلات انجام شود.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3550
اخبار مرتبط
نظرات شما