• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
با هدف پوشش نیازهای آموزشی و مهارتی؛

«برق جنوب کرمان» و «فنی و حرفه‌ای» تفاهم‌نامه امضا کردند

نشست مبادله تفاهم نامه همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با حضور مدیر عامل شرکت، مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای با هیات همراه و همچنین معاون منابع انسانی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ، معاون دفتر مهندسی و همچنین مدیران مربوطه شرکت ، برگزار شد.

عبدالوحید مهدوی نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در این نشست  بیان کرد: قطعاً آموزش و به روز رسانی مهارت پرسنل یک دستگاه اجرایی یکی از مهم‌ترین ابزارهای رسیدن به اهداف آن دستگاه است.
وی با تاکید بر گستردگی مناطق حوزه عملیاتی توزیع برق جنوب استان کرمان، گفت: این شرکت با داشتن ۳۵ هزار کیلومتر طول خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف و سی هزار دستگاه ترانسفورماتور در جاهای مختلف استان، یکی از پراکنده ترین شرکت های توزیع کشور از جهت گستردگی می باشد که این گستردگی سبب سخت تر شدن وظایف ما می شود.
وی افزود: امروزه برق جز جدا نشدنی زندگی شده است و این وابستگی مسئولیت همکاران صنعت برق را سنگین تر می‌کند، در همین راستا برای ارائه خدمات باکیفیت نیاز به نیروی انسانی آموزش دیده و مجرب داریم.
وی ضمن تشکر از مدیر کل آموزش فنی و حرفه در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی موثر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاران این شرکت علاوه بر داشتن  مهارت، به صورت سالانه آموزش های مورد نیاز خود را بروز می نمایند به طوری که تا کنون موفقیت های شرکت با کمک پرسنل پرتلاش و با مهارت کسب شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای که امروز مبادله می گردد با هدف برگزاری دوره های آموزشی مورد توافق طرفین به منظور رفع نیازهای آموزشی کارکنان شرکت، متناسب با استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد می گردد.
در این نشست جهانگیری مدیر کل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان بیان نمود: شرکت برق جنوب استان کرمان با داشتن اهداف استراتژیک، مسیر مشخص و نیروی انسانی با مهارت، یکی از بهترین دستگاه های اجرایی برتر در استان شناخته می شود.
وی گفت: موفقیت در اهداف یک سازمان علاوه بر داشتن مسیر مشخص و داشتن برنامه استراتژیک مستلزم اعتقاد کارشناسان و مسئولین آن دستگاه و ارزشمند دانستن آن سازمان می باشد تا در نهایت توسعه کشور تحقق پذیرد.
 وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما به بحث مهارت توجه ویژه نمی شود، بیان نمود: دانشگاه ها وظیفه تولید علم را برعهده دارند و وظیفه آموزش مهارت به دانشجویان بر عهده دانشگاه نمی باشد با توجه به  مدرک گرایی امروزه جامعه دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن، مهارت کافی برای اشتغال را ندارند.
جهانگیری با اشاره به دو برابر بودن نرخ بیکاری در میان دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها افزود: طبق تحقیقات انجام شده نرخ بیکاری دانشجویان فارغ التحصیل دو برابر نرخ بیکاری کل جامعه می باشد و این نشان می دهد که بایستی در این زمینه اصلاحاتی صورت پذیرد تا کشور ما تبدیل به یک کشور توسعه یافته شود.
وی تاکید کرد: سالانه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان صرف آموزش میشود اما بازدهی آن به دلایل متفاوت زیر ۱۰ درصد می‌باشد و متاسفانه میانگین کشوری ما در زمینه ارتباط رشته تحصیلی با شغل در جهان ۱۲۷ می باشد و این نشان دهنده نداشتن نیروی ماهر انسانی است
وی در پایان با اشاره به همگام شدن با نهضت اینترنت اشیا در آینده نزدیک، تصریح نمود: به زودی تمامی اشیا به اینترنت متصل خواهند شد و این سبب سادگی زندگی بشر و صرفه جویی و به خصوص در زمینه برق خواهد ش و پیشنهاد می گردد کلاس های اینترنت اشیا برای کارشناسان و پرسنل شرکت از طریق اداره کل فنی حرفه ای برگزار شود.
شایان ذکر است عبدالحمید شیرنژاد معاون منابع انسانی شرکت برق جنوب استان کرمان با ارائه پاورپوینت به معرفی این شرکت پرداخت.
درپایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، منعقد گردید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3583
اخبار مرتبط
نظرات شما