• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
دولت هنوز مصوبه‌ای به استان نداده است؛

آخرین وضعیت منازل سیل زده کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: در سیل مردادماه امسال که کانون آن روستای کورریز رفسنجان بود، واحدهای مسکونی زیادی آسیب دید که آواربرداری واحدهای خسارت دیده بلافاصله انجام و عملیات اجرایی آغاز شده است.

علی اکبر سلطانی نژاد درباره آخرین وضعیت بازسازی منازل خسارت دیده از سیل در استان کرمان اظهار کرد: در سیل دی ماه سال گذشته دو نوع خسارت وارده به منازل مسکونی داشتیم که عمده آنها تعمیراتی و ۳۰۰ واحد که خسارت بالا بود، باید بازسازی می شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرائی هر ۳۰۰ واحد آغاز، تامین اعتبار شده و در مرحله سقف است، افزود: بخشی از اعتبار این منازل کمک های بلاعوض و بخشی تسهیلات بوده که با تاخیر در بانک ها قطعی شد و کار دارد پیش می رود.
سلطانی نژاد تصریح کرد: هفته گذشته از بنیاد مسکن کشور برای تکمیل کار کمک گرفتیم و برای واحدهای تعمیراتی نیز با تنخواهی که به استان داده شد و تسهیلات، کار انجام شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: در سیل مردادماه امسال که کانون آن روستای کورریز رفسنجان بود، واحدهای مسکونی زیادی آسیب دید که آواربرداری واحدهای خسارت دیده بلافاصله انجام و عملیات اجرایی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه کار دارد پیش می رود اما روند اجرای کار کُند است، افزود: دلیل کندی کار نیز این است که تاکنون نتوانسته ایم مصوبه دولت و کمک بلاعوض های را بگیریم.
سلطانی نژاد با اشاره به پیگیری اخذ مصوبه برای بازسازی منازل خسارت دیده از سیل، گفت: کار اجرائی آغاز شده اما واقعا به اعتبار دولت نیاز داریم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: همچنین با شرکت ملی مس ایران توافقی داشتیم که برای بازسازی منازل سیل زده کمک کند اما هنوز اجرائی نشده و از هر دو کانال پیگیری می کنیم تا کار را ساماندهی کنیم.
سلطانی نژاد اظهار کرد: ما بدون اعتبار دولت کار را تا اینجا پیش بردیم و نیازمند هستیم زودتر کمک دولت را داشته باشیم.
کرمان در انتظار مصوبه دولت
سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: برآورد شده بعد از سیل مردادماه امسال ۶۰۱ واحد احداثی (بازسازی)، ۱۱۸۹ واحد تعمیری و ۲۱۸۶ واحد نیاز به کمک معیشتی(تسهیلات) دارند که در همین راستا نیز این موضوع جمع بندی و به تهران ارسال شده اما مصوبه دولت را هنوز نگرفته ایم.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن کار بازسازی منازل خسارت دیده از سیل را را آغاز کرده و کار دارد پیش می رود، تصریح کرد: هنوز مصوبه دولت به ما ابلاغ نشده است.
موسوی ادامه داد: پیگیری مرتب صورت می گیرد و در سفر ریاست جمهوری نیز این موضوع را جزو مصوبات پیشنهاد دادیم اما باید مصوبه دولت اخذ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: استان کرمان برای بازسازی منازل سیل زده ابتدای دی ماه سال قبل نیز کار کرده اما دولت هنوز مصوبه ای به استان نداده است.
وی افزود: بعد از برآورد خسارت سیل سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود اما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص نیافت ولی استان کار کرد و برای سیل اواخر دی ماه سال قبل و سیل مردادماه امسال نیز هنوز مصوبه ای از دولت نداریم.
به گزارش ایسنا، ۱۲ دی‌ماه سال گذشته بارندگی گسترده باعث جاری شدن سیل شد که در این حوادث علاوه بر تخریب راه های روستایی و خسارت به زیرساخت ها، ۱۷۲۵ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز دچار آبگرفتگی شد.
همچنین در روزهای پایانی دی ماه ۱۴۰۰ بیش از ۵۰۰۰ خانوار در استان کرمان گرفتار سیل شدند و تعداد زیادی واحد مسکونی دچار خسارت شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5086
اخبار مرتبط
نظرات شما