• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
در نشست خبری پذیره‌نویسی تامین سرمایه کیمیا مطرح شد

ارزش بازار کیمیا ۲ هزار میلیارد تومان

کیمیا دوازدهمین شرکت تامین سرمایه ایران و هفتمین تامین سرمایه بورسی با ارزش بازاری ۲هزار میلیارد تومان است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، آورده سهامداران عمده و ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق سرمایه‌های خرد در بازار سرمایه پذیرش خواهد شد...

نشست خبری اصحاب رسانه و مدیران مالی شرکت ملی مس با حضور مدیرعامل گروه مالی کیمیا و مدیر آتی تامین سرمایه کیمیا برگزار شدشرکت ملی مس، پس از طی شدن مراحل قانونی، شرکت تامین سرمایه کیمیا در اوایل آبان ماه سال جاری پذیره‌نویسی سهام خود را برای ورود به فرابورس آغاز خواهد کرد.
حسین تقدسی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس در ابتدای این نشست با مروری بر سابقه گروه مالی کیمیا اظهار داشت: شروع کار این شرکت ۶سال پیش بود که نخست با تاسیس شرکت کیمیا مس فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه نیز  در قالب شرکت تامین سرمایه آمادگی خود جهت حضور خود با ارزش ۲هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه نشان داده است.
نیاز به تلاش مضاعف برای رسیدن به تولید یک میلیون تنی کاتد
تقدسی در ادامه با اشاره‌ ای به سابقه ملی مس و نیازهای مالی پروژه‌های شرکت گفت: ملی مس در سال ۱۳۶۱ پس از ۳سال توقفی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد یعنی سوم خرداد ۶۱ فعالیت مجدد خود را با ظرفیت ۱۵۰هزارتن آغاز کرد و امروز بعد از ۴۰سال ظرفیت تولید ما به ۲۵۰هزار تن رسید. از سوی دیگر ذخیره ۵۰ میلیون تن مس محتوی سبب شده است پروژه های توسعه تولید شرکت ملی مس بیش از بیش احساس شود. در برنامه های خود در نظر داریم ظرف ۶سال آینده به دنبال رسیدن به ۱میلیون تن کاتد هستیم که به نظر می‌رسد در همین جهت نیازمند تلاش و همت مضاعفی خواهیم بود.
تقدسی در ادامه با اشاره به اهداف ملی مس از الزامات تامین سرمایه و اهداف این کار گفت: یکی از مهم‌ترین قسمت های رسیدن به ظرفیت های مشخص شده تولید کاتد مسئله تامین مالی است که این مسئله اکنون ما را نیازمند ۱۳میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه های آتی و کنونی کرده است که امیدوار هستیم تامین سرمایه کیمیا در این مسیر همراه خوبی برای ما باشد.
محمد علیزاده به عنوان نماینده گروه مالی کیمیا در ادامه با اشاره به  اهمیت توسعه معادن و سرمایه لازمه جهت این کار گفت: در سال‌های اخیر جایگزینی معدن به جای نفت از جمله اهداف مهم کشورمان است که ما امروزه در مسیر تامین مالی این هدف به کمک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی آمده‌ایم که در راستای این هدف تلاش بسیاری انجام می‌دهد.
امروزه در کشور ما نقشی که معادن می‌توانند در پیشرفت اقتصاد و تولید ناخالص داشته باشند بسیار ناچیز است. برای مثال سهم مس در اقتصاد شیلی۲۲درصد و استرالیا و روسیه ۱۰.۵و ۷.۵درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورهارا شامل میشود اما این مسئله در ایران ۱درصد را هم به خود اختصاص نداده است.
علیزاده در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های بالای این صنعت در سرمایه‌پذیری گفت: صنعت مس به دلیل مزایایی که در حاشیه سود بالای خود دارد بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. از سوی دیگر افق تولید یک میلیون تن کاتد و ذخیره مس محتوی شرکت نیز نشان‌دهنده اهمیت سرمایه در این شرکت است.
ارزش بازار کیمیا ۲ هزار میلیارد تومان
کیمیا به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه ایران و هفتمین تامین سرمایه بورسی پا به عرصه تامین مالی در بازار سرمایه خواهد گذاشت. ارزش بازاری کیمیا ۲هزار میلیارد تومان است که یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان آورده سهامداران عمده و ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق سرمایه‌های خردی که در بازار سرمایه پذیرش خواهد شد.
علیزاده در ادامه با اشاره به بازدهی بالای شرکت‌های تامین سرمایه در سال ۱۴۰۰درآمد های تامین سرمایه رشد ۱۴درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ را داشتند که این میزان از میانگین بازدهی کل بازار سرمایه بیش‌تر بود.
مهرداد فرح‌آبادی مدی‌عامل آتی تامین سرمایه کیمیا نیز در ادامه با اشاره  روش‌های سرمایه‌گذاری کیمیا اظهار داشت: شرکت‌های تامین سرمایه با توجه به محدودیت ‌هایی که در روش‌ها یتامین سرمایه از طریق پذیره‌نویسی، کارمزد تعهد پذیره نویسی و ...  را دارند شرکت‌هایی همچون تامین سرمایه کیمیا را به سمت استفاده از ابزار هایی در بورس کالا همچون، انتشار اوراق سلف و کالایی، استفاده از صندوق های کالایی این مولفه ها در تنوع ابزارهای تامین مالی از مهم‌ترینم ارکان یک شرکت سرمایه گذاری هستند که ما به دنبال تحقق این موئلفه ها خواهیم بود تا شرکت‌ ملی مس را در  پیش‌برد پروژه‌های سرمایه‌پذیرش همراهی کنیم.
هدف تامین سرمایه کیمیا تحقق درآمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی
فرح‌آبادی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی کیمیا گفت: افزایش سرمایه شرکت به ۴هزارو ۵۰۰میلیارد تومان  ظرف ۵سال و تحقق درآمدیک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از جمله باهداف مهم و آتی ما در تامین سرمایه کیمیا خواهد بود.
قبل توجه است ۴۰ درصد تامین سرمایه کیمیا یعنی ۸۰۰میلیارد تومان در آبان سال جاری از طریق پذیره‌نویسی در فرابورس عرضه خواهد شد.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5139
اخبار مرتبط
نظرات شما