• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
با حضور مسئولان کشوری و استانی و شهری:

تقاطع غیر هم‌سطح شهید «الله‌دادی»به بهره برداری رسید

با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، شهردار و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار کرمان و برخی از شهروندان پل شهید «الله دادی» کرمان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 شهردار کرمان در آیین افتتاحیه این پل که در هتل گواشیر این شهر برگزار شد، از استاندار، شورای شهر و شهرداران سابق و نیز استاندار و اعضای شورای شهر فعلی، مدیران شهرداری و تمامی کسانی که در اجرای این پروژه همکاری کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد. 

سیدمهران عالم‌زاده با بیان این که از زمان شروع این دوره‌ی شهرداری تاکنون که تقریبا 17 ماه می‌شود؛ هر 5 ماهی یک پروژه‌ی بزرگ افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است؛ گفت: سیاست ما در این دوره‌ی شهرداری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مانده به جای پروژه‌های جدید بوده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های زیادی هستند که در شهر نیمه تمام مانده‌اند و موجب نارضایتی مردم شده‌اند؛ بنابرین تصمیم گرفتیم این پروژه‌ها را یکی یکی ونه به موازات و با هم به پایان برسانیم و این توفیق تاکنون نصیبمان شده که سه پروژه‌ی بزرگ پل شهید بهشتی (سیدی)، تقاطع غیر هم سطح چهارراه ولی‌عصر و زیرگذر آزادی را به اتمام رسانده و امروز نیز پل شهید الله دادی (پل ابوذر) را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار کرمان همچنین به دیگر کارهای انجام شده توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: بخش دیگر کار ما ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی درون شهری است که خوشبختانه در این بخش نیز اقدامات خوبی انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: از 70 دستگاه اتوبوس شهری شهرداری، 35 دستگاه اورحال شده  است و به سیستم حمل و نقل درون شهری پیوسته است. ضمن اینکه مطالعات حمل و نقل بهینه در کرمان مانند تراموا و BRT در این دوره انجام شده است که بهترین نتیجه به شورای عالی ترافیک فرستاده خواهد شد تا بعد از تایید و صدرو مجوز اجرا شود.

عالم‌زاده ادامه داد: البته توجه به پروژه‌های بزرگ ما را از پروژه‌های خرد و خدمات دهی به مردم غافل نکرد و در حین رسیدگی به پروژه های بزرگ، سال گذشته 20 بوستان محلی را در شهر کرمان افتتاح کرده و نیز در محلات هدف با استفاده از قیر رایگانی که در اختیار شهرداری‌ها جهت آسفالت این محلات قرار گرفته بود، اقدامات خوبی انجام و این محلات آسفالت شدند که رضایت مردم را در پی داشته است.

شهردار کرمان به پروژه پارک گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: همچنین با همکاری استانداری  پارک گردشگری کرمان که بزرگترین پارک گردشگری جنوب شرق کشور خواهد شد، را اجرا خواهیم کرد که مرحله مطالعات آن پایان یافته و به زودی فاز اول آن در مجاورت پردیسان قایم این شهر اجرا خواهد شد.

وی به فاز دوم این پروژه نیز اشاره کرد و ادامه داد: میدان شورا نیز به عنوان فاز دوم این پروژه به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد. ضمن اینکه میدان ارگ شهر کرمان که از میادین قدیمی و تاریخی است هم به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد.

شهردار کرمان به نیروهای انسانی شهرداری هم اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد پرسنل شهرداری، در این دوره، 270 نفر را بازنشسته کرده‌ایم.

وی افزود: اما نیازمندیم قرارداد 10 درصد نیروی متخصص در رشته‌های مورد نیازمان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را  اصلاح و آنها را جذب کرده که در این زمینه نیازمند همکاری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستیم.

عالم‌زاده گفت: همچنین از آنجا که معتقدم حوزه‌ی فرهنگی اجتماعی شهرداری، حوزه‌ای مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود؛ در این دوره، فعالیت‌های آن را گسترش داده و با برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی مانند جشنواره‌ی نوبهار کرمان، کارهای خوبی را برای مردم و گردشگران اجرا کردیم که موجب رضایت آنها شده است.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره‌ی تابستانی کرمان با عنوان «جشنواره‌ی تابستانی 20 ، 20 کرمان که از 20 تیر تا 20 امرداد سالجاری برگزار می‌شود، را در ادامه‌ی برنامه‌های نوروزی، ماه مبارک رمضان و دیگر برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در طول سال در پیش خواهیم داشت.

شهردار کرمان افزود: در این راستا رایزنی‌های خوبی با مسئولان کشوری در بخش‌های مرتبط انجام دادم و قرار شده اطلاع‌رسانی و تسهیلات خوبی در سطح ملی به گردشگرانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند داده شود.

وی با بیان اینکه امیدورایم با این اقدامات در تابستان امسال نیز گردشگران داخلی و خارجی زیادی به کرمان جذب کنیم؛ تصریح کرد: رونق گردشگری را یکی از راه های توسعه‌ی شهر کرمان می‌دانیم و در این زمینه تا جایی که توان داریم، کار خواهیم کرد.

عالم‌زاده به همدلی خوب شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره، همگی فرهیخته و متخصص هستند و ما مصوبه‌ی کارشناسی شده‌ای نداشتیم که به شورا برده شود و تصویب نشود که این همدلی در کشور کم سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مصوبات ما در این دوره تصویب شدند و جا دارد در اینجا از رییس و اعضای شورای اسلامی شهر به خاطر همکاری و همدلی خوبی که با شهرداری دارند؛ تقدیر و تشکر کنم.

عالم‌زاده همچنین به حضور دکتر فدایی در راس مدیریت استان و همکاری خوب ایشان با شهرداری اشاره کرد و گفت: دکتر فدایی 20 میلیارد تومان از منابع استانی را به مرکز پایش تصویری شهرداری برای کنترل ترافیک و شهر اختصاص دادند که این حمایت درتاریخ شهرداری کرمان کم سابقه بوده است و جای تقدیر دارد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/553
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما