• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
در گردهمایی سالانه مدیران نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی انتخاب شد؛

«مدیریت صنعتی استان کرمان» نمایندگی برتر ایران

در گردهمایی سالانه مدیران اجرایی نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی کشور، نمایندگی استان کرمان به عنوان نمایندگی برتر ایران انتخاب شد...

در این مراسم که با حضور هیات مدیره سازمان برگزار شد، پس از ارائه گزارش عملکرد نمایندگی ها  ، نمایندگی استان کرمان عنوان نماینده برتر را به خود اختصاص داد. در این نشست دکتر محمدزاده مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی استان کرمان گزارشی از مسیر پیموده شده در سازمان و علل رشد نمایندگی استان کرمان ارایه کرد.
کنکاشی در علل رشد نمایندگی استان کرمان سازمان مدیریت صنعتی
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان کرمان در ارتباط با این دستاورد اظهار داشت: مدیریت در عصر حاضر با تب و تاب تغییرات بسیار دشوارتر و پیچیده تر از گذشته همراه است.امروز به کمک فناوری،دسترسی به اطلاعات آسان تر،اما کاربری آن،پیچیده تر شده است.اطلاعات بیشتر و انتخاب ها دشوارتر،خاصه که دانش مدیریت باید به مدیران کمک کند تا بتوانند بهترین تصمیم را در کمترین زمان ممکن اتخاذ نمایند و برای سازمان خود،کارکنان و ذی نفعان،اثر بخش و ارزش آفرین باشند.از این روی یادگیری روش های دانش مدیریت،ناگزیر اهمیت می یابد.
دکتر عبدالرضا تحسینی افزود: سازمان مدیریت صنعتی، با پشتوانه نزدیک به 60سال حضور موثر در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور ماموریت خود را کمک به توسعه ظرفیت مدیریت و تحول و بهسازی سازمان ها و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق مشاوره، آموزش و تحقیق می داند و می کوشد تا  راهبران بخش کسب و کار را در هر اندازه ای از حجم فعالیت، برای حضور در شرایط پیش رو یاری کند و  به بنگاه های اقتصادی کشور در زمینه اتخاذ استراتژی های مناسب در راستای طراحی و اجرای تغییر و تحولات موثر برای ارتقاء سطح عملکرد و بهره وری آنها کمک نماید.
 وی تاکید کرد: سازمان مدیریت صنعتی درصدد است دانش نظری و مهارت های مورد نیاز رهبران و مدیران سازمان ها (در شرایط فعلی و آینده) را توسعه دهد و
 به مـدیران و سـیاسـتگـذاران در تشخیص مسائل و چالشهای فرارو و انتخاب راهبردها از طریق مشاوره و پژوهش یاری رساند
دکتر تحسینی یادآور شد:هر مدیر در هر سطحی ، در برهه ای از زمان با مسائل و اولویت هایی روبه رو می شود: در مقطعی،انگیزش کارکنان در اولویت برنامه های او قرار میگیرد،در زمانی دیگر،باید به تعدیل نیرو با کمترین عوارض و پیامدها برای کارکنان و سازمان همت گمارد،در برهه ای دیگر،باید به اصلاح فرایندها و ساختارهای سازمانی بپردازد،شاید روزی ناچار باشد در میان مدیران ارشد یا برای یک مشتری تاثیر گذاریک سخنرانی داشته باشد یا گزارشی مکتوب از عملکرد خود و واحد متبوعش بنگارد.وی افزود: هر مدیری به مجموعه ای از مهارت های عمومی تر نظیر مهارت های رهبری نیروی انسانی،مدیریت عملکرد،ارتقای نوآوری و خلاقیت خود و سرمایه انسانی همراهش،تیم سازی و ایجاد روحیه کار گروهی،مدیریت تغییر و ....نیز نیاز دارد.اما استراتژی صحیح،تیم همدل و یکپارچه،صبر،اهمیت دادن به مشتری کلیدهای هستند که هر سازمانی را موفق می سازد .
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی استان کرمان گفت: این کلید واژه ها،رموز موفقیت مجموعه نوپای " سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی استان کرمان" است.این مجموعه که از سال 88 فعالیت خود را آغاز نمود،علیرغم مشکلات فراوان و عدم شناخت مخاطبان از مجموعه ی مدیریت صنعتی در استان،طی این سالها نه فقط به یک مجموعه شناخته شده و معتبر در سطح بنگاه های اقتصادی متوسط و بزرگ استان تبدیل گردیده بلکه در ماه جاری عنوان " نمایندگی برتر " در بین دیگر استان‌ها را کسب نموده و این برتری در تمام شاخص ها ی سنجیده شده شامل استراتژی،هدف گذاری،تصمیم گیری،جذب و نگهداشت سرمایه انسانی،مدیریت تغییر،تمرکز بر مشتری و کیفیت و ....نیز بوده است.
دکتر تحسینی افزود:امروزه سازمان مدیریت صنعتی کرمان با بیش از یک دهه سابقه آموزشی، پژوهشی و مشاوره توانسته است، ضمن آموزش هزاران نفر از مدیران استان و کمک به افزایش مهارت فنی و علمی ایشان، فرصتی ایجاد کند تا سازمان های دولتی و غیردولتی با استفاده از ظرفیت های پژوهشی و مشاوره سازمان، سطح علمی، توانایی و مأموریت های محوله خود را ارتقا بخشند. علاوه براین سازمان مدیریت صنعتی توانسته است همواره با معرفی موضوعات و مباحث جدید و متنوع مدیریتی دنیا، گام های موثری در بهبود و توسعه مدیریت و رهبری سازمان ها بردارد. برتری در نوآوری و تعریف حوزه های جدید صنعت در بخش ورزش،بیمه،بانکداری،هنر و موسیقی و توسعه فردی از این دست میباشد.
وی اظهار داشت: در اجلاس سراسری نمایندگی های سازمان در ماه جاری در تهران روند رشد یک دهه ی اخیر نمایندگی ها  با حضور هییت رئیسه سازمان و دکتر ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان بررسی شد و گزارش مقایسه ای به همراه آمار ارائه شده به ویژه در شرایط پاندمی و یکسال اخیر در حوزه آموزش، مشاوره و ورود به فاز تحقیقات  بررسی گردید، که نمایندگی کرمان در تمامی شاخص ها در صدر جداول آماری قرار داشت.
تحسینی بیان کرد:نمایندگی سازمان در استان کرمان طبق آمار ارائه شده در ساعات آموزش، تعداد دوره های برگزار شده، تعداد دانش پذیران ،حوزه های مشاوره و ورود به حوزه تحقیقات با موضوع " آب و شرایط بحرانی آن در استان"  به عنوان نمایندگی برتر انتخاب و معرفی گردید.
وی افزوود:امیدواریم این مجموعه در استان زمینه ساز تغییر در نگرش،آشنایی مدیران استان با مقوله های جدید حوزه مدیریت و همچنین ارائه مشاوره های کاربردی و عملیاتی به بنگاه های اقتصادی استان باشد.  

 


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6070
اخبار مرتبط
نظرات شما