• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
پس از اتصال کارخانه خاتون آباد به شبکه ی ریلی کشور؛

کنسانتره مس شهربابک روی ریل افتاد

پس از اتصال کارخانه ی ذوب مس خاتون آباد به شبکه ی ریلی کشور،اولین محموله ی کنسانتره مجتمع مس شهربابک از طریق شبکه ریلی از سونگون به خاتون آباد رسید...

 مدیر مجتمع مس شهربابک با اعلام این خبر گفت:کنسانتره ی مورد نیاز کارخانه ی ذوب مس خاتون آباد در گذشته فقط با حمل ونقل جاده ای میسر بود اما  در حال حاضر با بهره برداری از پروژه ی ریلی کارخانه ذوب مس خاتون آباد،انتقال کنسانتره از معدن مس سونگون طی یکی از طولانی ترین مسیرهای پیوسته باری ریلی کشور  با قطار انجام خواهد شد.
مهندس حسین محمودی با اشاره به این مطلب که مسیر ریلی سونگون به خاتون آباد یکی از طولانی ترین مسیرهای  ریلی پیوسته کشور محسوب می شود گفت:اتصال به شبکه ی ریلی کشور یک زیرساخت بسیار مهم و کاربردی به شمار می رود که ایمنی بسیار بالاتر،کاهش مصرف انرژی،کاهش هزینه ها وکوتاهی زمان انتقال کنسانتره جزو مهمترین مزیت های این نوع حمل ونقل نسبت به حمل ونقل جاده ای است.
 به گزارش روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، وی اظهار داشت:قطار در هر سفر ،تعداد 50کانتینر کنسانتره ی مس از فاصله ی 1753کیلومتری سونگون را به کارخانه ی ذوب مس خاتون آباد شهربابک می رساند.پروژه ی اتصال کارخانه ی ذوب مس خاتون آباد به شبکه ی ریلی کشور جزو طرح های توسعه ای مجتمع مس شهربابک است که به طول 17کیلومتر اجرا وبه بهره برداری رسیده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6230
اخبار مرتبط
نظرات شما