• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
در بازدید فداکار و پورابراهیمی از لاستیک بارز مطرح شد

سهم بیش از ۵۰ درصدی «بارز» از بازار لاستیک

استاندار کرمان با همراهی پور‌ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، معاون عمرانی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی از کارخانه لاستیک بارز بازدید کرد...

این بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه شامل خط تولید، انبارها، اتاق فرمان و دیگر قسمت‌های کارخانه‌ انجام شد و مسائل و مشکلات مجموعه لاستیک بارز با حضور مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت. محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با بیان اینکه کشور نیازمند صادرات است و اگر قیمت منطقی شود صادرات رانتی حذف خواهد شد، گفت: صادر‌کنندگان از محل کالایی که به بازار وارد می‌شود صادر می‌کنند یعنی ۷۰ درصد سهم‌ را از تنظیم بازار و ۳۰ درصد سهم را خودشان تامین می‌کنند. وی ادامه داد: عملا از سهم تنظیم بازار برای صادرات استفاده می‌کنند که این کار درست نیست و باعث آشفتگی تنظیم بازار داخلی و مانع صادرات خواهد شد و نوعی رانت در بازار اقتصادی است که سعی می‌کنیم جلوی این تخلفات را بگیریم. ‌
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجموعه گفت: علی‌رغم مشکلات سال گذشته، وضعیت تولید در این کارخانه براساس ظرفیت اسمی انجام شده و کار با رویکرد مثبت جلو می‌رود. با توجه به اینکه لاستیک بارز سهم بیش از ۵۰ درصدی لاستیک کشور را دارد، انتظار می‌رود که نقش ویژه‌ای در تولید ایفا کند. وی بیان کرد: طرح توسعه لاستیک بارز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی تجهیزات نصب و راه‌اندازی آزمایشی انجام شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دیگر قیمت‌گذاری دستوری است که با توجه به شرایط تولید و عرضه لاستیک در کشور، به دلیل عدم نظارت دولت بین قیمت تولید و مصرف نهایی عدد قابل توجهی به عنوان واسطه و دلالی وجود دارد که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده ضرر می‌کنند‌.
جمال میرزایی مدیر‌عامل کارخانه لاستیک بارز گفت‌: در مجموع شرکت بارز ۱۲۶ هزار تن لاستیک تولید می‌کند و ۱۲۰ هزار تن واردات لاستیک کشور است. وی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه دانش‌بنیان‌ها رقم خورده و در بخش استانداردها نیز کیفیت‌ها ارتقا یافته است. مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیات مدیره لاستیک بارز گزارشی از وضعیت تولید توسط مدیرعامل شرکت ارائه و وضعیت طرح‌های توسعه، موضوعات مربوط به تامین مواد اولیه، قیمت‌گذاری دستوری و محورهای دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،استاندار کرمان همچنین از مجتمع کارخانجات تولید سیلیکون ماهان، تولید کننده سلول‌های خورشیدی شرکت نوران انرژی و روند پیشرفت پروژه تولید پنل‌های خورشیدی در ماهان بازدید کرد.
این پروژه در زمینی به مساحت ٢٧ هکتار که در حال احداث است و بالغ بر یک میلیارد دلار اعتبار برای احداث و راه‌اندازی این پروژه در نظر گرفته شده و زمینه اشتغال 1200 ‌نفر در زمان ساخت و 900 نفر در دوره بهره‌برداری را فراهم می‌کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6335
اخبار مرتبط
نظرات شما