• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،خبر داد

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در کرمان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه در سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمان 0.2 درصد کاهش داشته و نرخ مشارکت اقتصادی ما از 38.8 درصد به 39.3 درصد افزایش یافته است با اشاره به آمار اشتغال ایجاد شده در سال گذشته در استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته اطلاعات 41 هزار نفر وارد سامانه رصد شده و راستی آزمایی این تعداد اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:  نزدیک به 50 هزار کارگاه فعال در استان کرمان داریم که تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و 320 هزار نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 460 هزار نفر در تامین اجتماعی استان کرمان بیمه شده اند، بیان کرد: استان کرمان در سال گذشته از لحاظ تعداد اشتغال ایجاد شده رتبه دوم کشور و از لحاظ درصد رشد رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده که جای تقدیر از همه و به ویژه کارآفرینان دارد.
اسماعیلی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمان 0.2 درصد کاهش داشته و نرخ مشارکت اقتصادی ما از 38.8 درصد به 39.3 درصد افزایش یافته است با اشاره به آمار اشتغال ایجاد شده در سال گذشته در استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته اطلاعات 41 هزار نفر وارد سامانه رصد شده و راستی آزمایی این تعداد اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه 46 هزار کارگاه در پایان سال 96 در استان داشته ایم که این تعداد در سال 97 به 50 هزار کارگاه افزایش پیدا کرده است افزود: ایجاد اشتغال تنها وظیفه ما نیست و بحث اشتغال را در کارگروه اشتغال استان دنبال می کنیم و بیش از 40 دستگاه در این حوزه دخیل هستند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/651
اخبار مرتبط
نظرات شما