• شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024

  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024
شیوه‌نامه 7 بندی تبلیغات انتخابات اتاق‌ها؛

ممنوعیت‌های نامزدها

انجمن نظارت بر انتخابات دور دهم هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، شیوه‌نامه 7 بندی تبلیغات نامزدها را ابلاغ کرد. در این شیوه‌نامه علاوه بر اعلام زمان و مکان تبلیغات، تاکید شده انجام تبلیغات از طریق مراجع رسمی و دولتی و نهادهای عمومی ممنوع است...

در این شیوه‌نامه زمان تبلیغات نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز شده و در فهرست نهایی قرار می‌گیرند، از ساعت 8 صبح روز جمعه 12 اسفند تا ساعت 8 صبح روز جمعه 19 اسفند 1401 در نظر گرفته شده است. مدت زمان تبلیغات یک هفته است و 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، هرگونه تبلیغات ممنوع است و تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.
طبق اعلام اتاق تهران، نامزدهای انتخابات در این بازه زمانی مجاز هستند که در چارچوب شیوه‌نامه، در مکان‌های مجاز و به شیوه مجاز تبلیغات انتخاباتی انجام دهند. انجمن نظارت بر انتخابات اعلام کرده است که تشکل‌های حرفه‌ای می‌توانند با نام و نشان خود، داوطلبانی را معرفی کرده و فهرست انتخاباتی انتشار دهند. این تشکل‌ها موظف هستند قبل از هرگونه تبلیغ، یک نفر را که دارای کارت عضویت معتبر و فاقد محکومیت انتظامی است به صورت کتبی به عنوان مسئول تبلیغات به هیات‌های نظارت معرفی کنند.
انجمن نظارت و هیات‌های نظارت بر انتخابات استان‌ها در بازه زمانی در نظر گرفته شده برای تبلیغات، حق هیچ‌گونه اقدامی در جهت تبلیغ نامزدها ندارند. هم‌چنین برای نامزدها انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از طریق مراجع رسمی و دولتی و نهادهای عمومی نظیر وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها یا استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها غیرمجاز است.
مهم اینکه انجمن نظارت اعلام کرده است داوطلبان انتخابات و هواداران آنها به هیچ‌وجه مجاز به تبلیغ علیه سایر داوطلبان نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب موردنظرشان را مطرح کنند و هرگونه اقدام سلبی یا هتک حرمت و حیثیت داوطلبان انتخاباتی غیرمجاز و قابل پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح است. شیوه‌نامه ابلاغی از سوی انجمن نظارت را می‌توانید از انتهای همین خبر دریافت و مطالعه کنید.
شیوه نامه تبلیغات نامزدهای اتاق بازرگانی را در فایل پیوست ببینید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6730
گالری سند
اخبار مرتبط
نظرات شما