• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
تفاهم‌نامه شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس؛

راه اندازی کارگاه‌های ساخت طلا و جواهر در کرمان

بر اساس طرحی که از جانب شهرداری کرمان تهیه و به شرکت ملی صنایع مس ارایه شده، قرار است با اختصاص زمین،مجموعه‌ای از کارگاه‌های ساخت نقره، طلا و جواهر در کرمان راه اندازی شود...

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، از امضای یک تفاهم‌نامه بین شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران، برای مولدسازی یک زمین در مجاور مسجد امام(ره) خبر داد.
محمد امینی‌زاده، از برگزاری یک جلسه به میزبانی «امیر حسن‌زاده»، معاون اقتصادی استاندار کرمان، و با حضور «علی رستمی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان و «علی رحیمی»، شهردار منطقه دو کرمان خبر داد و در حاشیه برگزاری این جلسه، گفت: یکی از موضوعات مهم این نشست، سرمایه‌گذاری مشترک شهرداری کرمان و شرکت صنایع مس ایران، پیرامون یک زمین به مالکیت شهرداری بود که در مجاور مسجد امام(ره) کرمان قرار دارد.
وی افزود: براساس طرحی که از جانب شهرداری کرمان تهیه و در این جلسه ارایه شد، زمین یادشده قرار است به یک بازار تولید‌محور تبدیل شود که در آن، مجموعه‌ای از کارگاه‌های ساخت نقره، طلا و جواهر به تولید و فروش محصولات خود خواهند پرداخت.
عضو شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به استخراج و تولید طلا، نقره و دیگر فلزات و سنگ‌های قیمتی در معادن مس کرمان، و عرضه آنها در بازار بورس، اظهار داشت:‌ مقدار کمی از این طلا، نقره و دیگر کانی‌های گران‌قیمت، اگر بر طبق این طرح، در بازار مورد نظر به‌کار گرفته شود، نقش بسزایی در تولید و اقتصاد کرمان خواهد داشت.
امینی‌زاده در ادامه، از تهیه و ارایه نقشه طرح مشارکتی شهرداری پیرامون زمین مجاور مسجد امام(ره)، توسط کارشناسان شهرداری کرمان و امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی صنایع مس ایران منطقه کرمان، برای اجرای آن خبر داد.
رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به مشارکت شهرداری کرمان در این پروژه گفت: شهرداری کرمان در زمین و صدور پروانه ساختمانی مشارکت دارد و شرکت ملی صنایع مس ایران، ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.
امینی‌زاده، همچنین از یک فقره زمین دیگر در شهر کرمان با مساحتی حدود ۱۲ هکتار، واقع در بلوار جمهوری‌اسلامی، حوالی سه‌راه هوانیروز، نام برد که متعلق به شرکت مس کرمان است و این شرکت در مسیر مولد‌سازی منابع خود، برای استفاده بهینه از موقعیت این زمین، به همکاری با شهرداری کرمان متمایل است.
به‌گزارش کرنا،وی گفت: در صورت ایجاد این تفاهم دوطرفه، مشارکت شهرداری کرمان، دریافت قدر‌السهم زمین است.
امینی‌زاده افزود: چگونگی همکاری بین شهرداری کرمان و شرکت ملی صنایع مس ایران در مورد زمین بلوار جمهوری‌اسلامی در حال بررسی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7078
اخبار مرتبط
نظرات شما