• پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 02 May 2024

  • پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 02 May 2024
تسهیل استفاده از سرمایه خارجی؛

شانگهای پیشرو در ارتباطات اینترنتی

چین در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در دنیای فناوری داشته و شرکت‌های این کشور سهم بزرگی در این حوزه دارند. شانگهای پایتخت مالی چین، به دنبال ایفای نقش بیشتر در هوش مصنوعی (AI) و واقعیت مجازی (VR) است و شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا تحقیقات در این بخش‌ها را افزایش دهند...

شهرداری شانگهای چین مجموعه ای از اقدامات جدید را برای جذب و تسهیل استفاده از سرمایه خارجی منتشر کرده است که آخرین سیگنال مثبتی است مبنی بر اینکه این کشور همچنان به افزایش گشایش و افزایش تلاش ها برای جذب سرمایه گذاری خارجی ادامه می دهد.
طبق شنیده‌ها، این کشور می‌خواهد روی ارتباطات اینترنتی هم سرمایه‌گذاری زیادی داشته باشد و دسترسی هرچه بیشتر کاربران به آن‌ها را ممکن کند. در همین راستا، چین می‌خواهد تعداد کاربران اینترنت گیگابیتی که سریعترین سرعت ارتباط اینترنتی کنونی محسوب می‌شود را نزدیک به 10 برابر کند. این کشور به دنبال افزایش پشتیبانی از تحقیق و توسعه برای شبکه 6G است. چین می‌خواهد استانداردهای بین‌المللی برای شبکه 6G ایجاد کند؛ شبکه‌ای که از سال 2019 مشغول کار روی اصول و پایه‌های آن است و می‌خواهد تا سال 2030 در دسترس عموم مرد قرار گیرد.
دولت چین قصد دارد از شرکت‌های توسعه فناوری تا سقف 100 میلیون یووان (14 میلیون دلار) حمایت کند.
مرکز مالی شانگهای چین با حرکت به سمت خودکفایی فناوری، سرمایه گذاری در فناوری‌های تخصصی از جمله طراحی تراشه، مدار و هوش مصنوعی را ارتقا خواهد داد.
بر اساس داده‌هایی که چند روز پیش توسط «اداره ملی آمار» چین منتشر شد، از ژانویه تا فوریه سال جاری میلادی، سرمایه‌گذاری در صنایع فناوری پیشرفته چین در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 15.1 درصد افزایش یافته و نرخ رشد آن 9.6 واحد درصد بیشتر از بازده سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت است.پ
داده‌ها نشان می‌دهد که در چندماه اخیر، سرمایه‌گذاری در تولیدات با فناوری پیشرفته 16.2 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته که 8.1 واحد درصد بیشتر از سرمایه‌گذاری در کل صعنت تولیدی است.
بر این اساس سرمایه‌گذاری در صنایع فناوری پیشرفته چین طی دو ماه اول سال جاری به سرعت رشد کرده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7131
اخبار مرتبط
نظرات شما