• شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024

  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 18 May 2024
همزمان با سفر رئیس سازمان بورس به کرمان برگزار شد؛

کارگاه فرهنگ‌سازی سواد مالی ویژه دانش آموزان

کارگاه آموزشی فرهنگ‌سازی سواد مالی ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان کرمان با حضور کارشناس سازمان بورس و مدرس سواد مالی در محل مدرسه اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد...

احسان عامری مقدم، کارشناس سازمان بورس و مدرس سواد مالی در این کارگاه آموزشی به انواع سواد از نظر یونسکو پرداخت و گفت: سواد رسانه‌ای، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد ارتباطی، سواد رایانه ای و سواد عاطفی از جمله این سوادهاست.
عامری مقدم افزود: در حوزه سواد مالی بخش‌های مختلفی مانند پس انداز و سرمایه‌گذاری، درآمد، مصرف، خیریه، ریسک و بیمه و قرض و بدهی مدنظر است و سواد مالی توانایی درک و بکارگیری مؤثر مهارت‌های مالی مختلف از جمله بودجه‌بندی برای مدیریت پول و سرمایه‌گذاری است که باعث خودکفا شدن در اصول مالی و درنهایت منجر به زندگی مالی پایدار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی ادامه داد: سواد مالی به افراد کمک می‌کند با پول خود تصمیم‌گیری هوشمندانه کنند تا بتوانند به رفاه مالی دست یابند و نه ‌تنها در پس‌انداز، درآمد، بازپرداخت بدهی به شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود شما در جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید. گفتنی است در این نشست رابطه درآمد و هزینه و همچنین ریسک و بازدهی بیان و آموزش های لازم ارائه شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7198
اخبار مرتبط
نظرات شما