• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
رییس کل دادگستری استان کرمان،مطرح کرد

انباشتگی «مصوبات» در استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اگر مصوبات عقبه کارشناسی دارند، چرا ضمانت اجرایی ندارند؟ . باید برای مصوبات، ضمانت اجرایی تعریف کرد و دستگاه قضا نیز آمادگی هر نوع همکاری با مدیریت اجرایی استان در این راستا را دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اختلاف آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: جای تاسف است که در آمارها تشکیک وجود دارد، اگر سازمانی گزارش خلاف می‌دهد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.
 "یدالله موحد" در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان این مطلب که چند سال است که ستاد قضایی هماهنگی اقتصادی در اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی در استان تشکیل شده است، گفت: استان کرمان با انباشتگی مصوبات مواجه است و این نگران کننده است.
وی ادامه داد: برخی مصوبات به دلیل عدم عقبه کارشناسی، دارای مشکلات اساسی هستند، همچنین هر پیشنهادی در جلسات نباید به مصوبه تبدیل شود لذا باید پیشنهادات قبل از مصوبه شدن مورد مطالعه و بررسی‌های کارشناسی قرار گیرند.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اگر مصوبات عقبه کارشناسی دارند، چرا ضمانت اجرایی ندارد؟ لذا باید برای مصوبات ضمانت اجرایی تعریف کرد و دستگاه قضا نیز آمادگی هر نوع همکاری با مدیریت اجرایی استان در این راستا را دارد.
وی بیان کرد: اگر دستگاه‌های قضایی و اجرایی دست در دست هم بدهند، توسعه قابل باوری رقم خواهد خورد، بنابراین لازم است که موانع پیشرفت کشور در بحث قانونی، انسانی و ... برداشته شود و این موضوع با همکاری دستگاه قضایی و اجرایی استان قابلیت اجرایی شدن را دارد.
عالی ترین مقام قضایی استان کرمان با اشاره به اختلاف آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: جای تاسف است که در آمارها تشکیک وجود دارد، اگر سازمانی گزارش خلاف می‌دهد، قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/730
اخبار مرتبط
نظرات شما