• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
مجمع شرکت «سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» برگزار شد

سود نهایی ۵۰ تومان به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سهامی عام) به‌منظور ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷،در محل سالن چندمنظوره مجموعه گردشگری و پذیرایی پالیز کرمان با حضور صاحبان ۲/ ۶۷درصد سهام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیران صنعت مس و حدود ۲/ ۶۷ درصد از سهامداران شرکت تشکیل شد، صورت‌های مالی شرکت شامل ترازنامه صورت سود و زیان و گردش وجوه نقد و میزان سود سهامداران شرکت از سوی حضار تصویب شد.
براساس این گزارش، با تصویب مجمع مبلغ ۵۰۰ ریال به‌صورت نقدی به ازای هر سهم مصوب شد. همچنین تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود. بر این اساس پس از کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ممیز (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش (حسابداران رسمی) به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ۱۳۹۸ انتخاب شدند. همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت معرفی شد.

 افزایش ۲۷ درصدی عملیات معدنکاری در سال ۹۷
مهندس علی ارجمندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با تشکر از حضور چشمگیر سهامداران در مجمع عمومی گفت: امیدواریم در سال رونق تولید و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری روند رو به رشد و بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
 مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سطح شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه گفت: در سال ۹۷ عملیات معدنکاری از رشد ۲۷ درصدی برخوردار شد و به حدود ۱۶میلیون مترمکعب رسید.
 وی به وجود ۱۱۰ قرارداد و پروژه در مجموعه هلدینگ در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۲قرارداد جدید جذب شده است که این امر نشانگر توان بالای منابع انسانی و ماشین‌آلاتی بوده است.

 رشد ۱۴۲ درصدی سود خالص شرکت‌های تابعه «سرچشمه»
ارجمندی درخصوص اقدامات کلان صورت گرفته در شرکت در سال گذشته گفت: با کنترل و نظارت صورت گرفته ضمن بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه، شاهد رشد ۱۴۲ درصدی سود خالص آنها بوده‌ایم و همچنین با ساماندهی هزینه‌های بخشی از پرسنل شرکت و سازمان‌دهی آنها در قراردادهای جدید جذب شده توانسته‌ایم بهره‌وری شرکت را افزایش دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال گذشته با ساماندهی هلدینگ صنایع مس افق کرمان و راهیان سهام گامی بزرگ در راستای هم‌افزایی در مجموعه هلدینگ صورت گرفت.
وی با اعلام اینکه راه‌اندازی کارخانه سولفید سدیم سرچشمه هامون با تکنولوژی پیشرفته در سال ۱۳۹۷ یکی از اقدامات مهم شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های تولید کود شیمیایی کیمیا فسفات، پتروشیمی فرید گسترش و بعثت کردستان از دیگر اقدامات توسعه‌ای شرکت در سال ۹۷ است.
ارجمندی با بیان اینکه بر پایه گزارش‌های مالی سود هر سهم (EPS) در صورت‌های مالی اصلی ۴۱۶ ریال و در تلفیقی ۵۳۷ریال بوده است گفت: بر این مبنا شاهد رشد ۵۱ درصدی توزیع سود نقدی طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶
بوده‌ایم. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه افزود: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری برای سهامداران در ۵ سال اخیر ۱۰برابر شده است.
ارجمندی با قدردانی از همراهی مدیریت ارشد و معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران، صندوق بازنشستگی، اعضای هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری، سهامداران شرکت و دیگر مدیران مرتبط با شرکت سرمایه‌گذاری در سطح ستاد و شرکت‌های تابعه برای پیشبرد اهداف «سرچشمه» گفت: امیدواریم با همدلی و همکاری همه پرسنل این شرکت، در سال رونق تولید در جهت رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برداریم
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بتوانیم با همراهی سهامداران محترم در سال‌های آینده روند رو به رشد بهتری در مجموعه هلدینگ و ایجاد رونق تولید در کشور را شاهد باشیم.
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/747
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما