• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،خبر داد

اختصاص رتبه نخست پرداخت تسهیلات گلخانه ای به کرمان

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان این استان مقام نخست پرداخت تسهیلات گلخانه ای در کشور را کسب کرده است.

 علی جاویدیافزود: بر اساس آخرین گزارش بانک کشاورزی ایران در رابطه با پرداخت تسهیلات گلخانه­ ای به تفکیک استان ها، استان کرمان (به جز منطقه جنوب استان) با پرداخت مبلغ ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ با جذب (حدود ۵۶ درصد اعتبار پرداختی کل کشور)، مقام نخست را در بین استان های کشور کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان توسعه گلخانه های کشور است،اظهار داشت :استان کرمان یکی از استان های اصلی کشور در زمینهٔ تولید محصولات کشاورزی است و در این میان کشت های گلخانه ای مهم‌ترین محصولات کشاورزی در استان هستند که موجب ارزآوری می شوند و همیشه در صدر فهرست صادرات قرار دارند.

کشت گلخانه ای در واقع نمادی از عبور کشاورزی سنتی به علمی است که صرفه جویی، اشتغالزایی، استفاده از حداقل زمین برای تولید محصول، بهینه سازی مصرف آب، افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده، قابلیت کنترل محصول و آفات، تولید و تنوع محصول به صورت خارج از فصل، تنظیم برنامه کشت مطابق نیاز بازار از جمله مهمترین مزایای آن اعلام شده است.
در استان کرمان ۲۴ میلیون مترمربع گلخانه با تولید سالانه حدود ۴۸۰ هزار تن محصول وجود دارد، براساس برنامه ششم و هفتم توسعه باید پنج هزار هکتار طرح کشت گلخانه ای در این استان اجرایی شود.
طبق آمار موجود، اکنون ۱۵ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور وجود دارد که برنامه ریزی شده ۵۰ هزار هکتار تا پایان برنامه ششم و هفتم توسعه گلخانه اجرایی شود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/769
اخبار مرتبط
نظرات شما