• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
در قالب هفت طرح در مراتع جنوب کرمان انجام شد؛

اهدای پروانه ۲۰ هزار هکتار مرتع به بهره‌برداران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در اجرای شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، مساحت ۲٠ هزار و ۱۳۱ هکتار در جنوب کرمان در قالب هفت طرح به مجریان سپرده شد...

قاسم رحیمی‌نیا در نشست امضای قرارداد سپردن مدیریت طرح‌ های مرتعداری به مجریان در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان جیرفت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مدیریت و حفاظت از مراتع است زیرا تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد مدیریت مراتع دچار مشکل خواهد شد.
وی افزود: در اجرای بند ۲٠ فصل دوم شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور و به منظور حفاظت، صیانت و احیای مراتع، این هفت طرح اجرا شد و با تنظیم اسناد در دفترخانه اسناد رسمی، قرارداد به نماینده مرتعداران مراتع شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبارجنوب سپرده شد.
رحیمی نیا ادامه داد: به استناد تبصره ذیل ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، ما باید بهره‌برداران ذی‌حق و ذی‌صلاح را شناسایی کنیم و پروانه چرا در اختیار آنها قرار دهیم.
به گزارش ایرنا،وی با بیان اینکه این افراد بعد از ۲ فصل بهره‌برداری و صدور پروانه چرا باید اقدام به تهیه طرح مرتعداری کنند افزود: طبق ماده قانونی فوق هرگونه بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی باید در قالب طرح باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه طرح مرتعداری پایه و اساس مدیریت ما در عرصه‌های منابع طبیعی است، اضافه کرد: تمامی برنامه‌هایی که باید در طرح اجرا شود، پیش‌بینی شده و برای ما ملاک عمل، مفاد کتابچه طرح و قرارداد است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7703
اخبار مرتبط
نظرات شما