• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
استاندار کرمان خبر داد:

تسهیلات صندوق توسعه ملی برای صادرات محصولات کشاورزی کرمان

استاندار کرمان گفت: استفاده از ظرفیت خط اعتباری خریدار ارزی صندوق توسعه ملی با درخواست بانک کشاورزی و همچنین استفاده از مانده خط اعتباری سال 97 به میزان 200 میلیارد تومان از صندوق با نرخ 11 درصد و 200 میلیارد تومان از بانک کشارزی با نرخ 18 درصد به صورت تلفیقی با نرخ 14/5 (چهارده و نیم) درصد از جمله تسهیلات برای صادر کنندگان محصولات کشاورزی استان کرمان است.

دکتر محمد جواد فدایی با اعلام این خبر افزود:به منظور استفاده از امکانات صندوق توسعه ملی برای حل برخی از مشکلات اقتصادی استان، جلسه ای با حضور جمعی از نمایندگان و مدیران استان در دفتر مدیر عامل صندوق توسعه ملی در تهران برگزار شد.
استاندار کرمان گفت: "خوشبختانه تسهیلات خوبی برای صادرکنندگان محصول استراتژیک و ارزآور پسته مصوب شد."
وی با اشاره به مصوبات جلسه تصریح کرد: بانک کشاورزی اعلام کرد برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان محصولات کشاورزی با نرخ 18 درصد محدودیتی ندارد و همچنین علاوه بر امکان استفاده از ظرفیت خط اعتباری خریدار ارزی صندوق توسعه ملی با درخواست بانک کشاورزی، صادرکنندگان می توانند از مانده خط اعتباری ارزی سال 97 به میزان 200 میلیارد تومان از صندوق با نرخ 11 درصد و 200 میلیارد تومان از بانک کشارزی با نرخ 18 درصد به صورت تلفیقی با نرخ 14/5درصد استفاده کنند.
استاندار کرمان با اشاره به پیگیری برگزاری جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل صادرات پسته اظهار داشت: اصلاح باغات کشاورزی یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود و قرار شد با وزارت جهاد کشاورزی برای درخواست منابع تسهیلات اصلاح باغات استان کرمان از صندوق توسعه ملی مکاتبه شود.

دکتر فدایی اضافه کرد: پذیرش ضمانت های صادره صندوق ضمانت صادرات برای خط اعتباری خریدار ارزی از سوی بانک کشاورزی یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز بود و جزئیات این خط اعتباری را هیأتی مرکب از نمایندگان صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی مشخص خواهند نمود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/778
اخبار مرتبط
نظرات شما