• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان خبر داد

۴۱ درصد اسناد خزانه کرمان جذب نشده است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: کرمان یکهزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اسناد خزانه داشته که ۴۱ درصد از این اعتبار هنوز جذب نشده است...

محمدرضا وحیدی افزود: اعتبار جذب نشده اسناد خزانه مربوط به ستاد مشترک سپاه با ۴۱۰ میلیارد ریال، بنیاد مسکن ۲۲۰ میلیارد ریال، میراث فرهنگی ۱۵۰ میلیارد ریال، ورزش و جوانان ۲۲ میلیارد ریال و مابقی دستگاه ها در حد کمتر از ۲ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه ساز و کار جذب اسناد خزانه سخت تر از پول نقد است لذا جذب این اسناد باید به صورت ویژه پیگیری شود اظهار داشت: جلساتی در این حوزه با دستگاه های مربوطه برگزار خواهیم کرد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۳۰ دستگاه استانی ما مشمول نظام بودجه ای هستند که ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبارات هزینه ای در سال جاری به این دستگاه ها ابلاغ شد و ۳۷.۸ درصد از این اعتبارات تاکنون به دستگاه ها تخصیص داده شد.
وی بیان کرد: همچنین تاکنون ۵۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات تملک سال جاری به استان کرمان ابلاغ شده که در مجموع به صورت متوسط از تمامی منابع ۵.۶ درصد ابلاغ اعتبارات داشتیم.
وحیدی ادامه داد: ابلاغ اعتبارات استانی ۹.۲ درصد، سه درصد نفت ۶.۱ درصد و متوازن ۱۰.۶ درصد، ۲۷ صدم ارزش افزوده ورزش ۱۰.۵ درصد و فروش اموال ۱۰۰ درصد به استان ابلاغ شد اما این آمار با تخصیص ماه های آینده به رقم بسیار بالاتری افزایش پیدا می کند.
وی گفت: ۱۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار تملک در حساب دستگاه اجرایی استان کرمان باقی مانده اما قرارداد برای جذب اکثر این اعتبارات منعقد شده و دستگاه ها در حال بررسی صورت وضعیت پیمانکاران هستند و پیش بینی می کنیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد این اعتبارات به راحتی بتوانند جذب شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه کار در برخی از پروژه ها که به پیمان نرفته و مناقصه برگزار نشده مقداری مشکل است عنوان کرد: اما همه دستگاه ها برای انجام اقدامات لازم قول ۱۵ شهریور را داده اند.
وی ادامه داد: پس از این تاریخ با دستگاه های اجرایی که مناقصه برگزار نکردند جلساتی برگزار می شود و دلایل آن پرسیده می شود. همچنین برای تخصیص اعتبارات سال جاری ترتیب اثر می دهیم.
وحیدی یادآور شد: این اعتبارات در حساب راهداری شمال کرمان ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، راه و شهرسازی یکهزار و ۸۸۰ میلیارد ریال، آبفا یکهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال، نوسازی مدارس یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال، آب منطقه ای یکهزار و ۳۱۰ میلیارد ریال، بنیاد مسکن ۹۵۰ میلیارد ریال، جهاد شمال کرمان ۷۹۰ میلیارد ریال، راهداری جنوب ۷۶۰ میلیارد ریال، میراث فرهنگی ۶۹۰ میلیارد ریال، منابع طبیعی ۶۰ جهاد جنوب ۵۵ و دیگر دستگاه ها باقی مانده است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خاطر نشان کرد: برش استانی برنامه هفتم توسعه را براساس طرح آمایش استان با همکاری فرابخشی دستگاه های اجرایی تدوین و برای تصویب به تهران ارائه می شود. ضمن آنکه ۸۰ درصد کار برنامه هفتم در حوزه استان کرمان از سال گذشته انجام شده و در این زمینه منتظر چارچوب های کلی سازمان برنامه و بودجه هستیم.
وی با اشاره به چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: این برنامه باید مبتنی بر شناخت و تحلیل دقیق توانمدی ها، مسائل چالش ها و ناهمگونی های احتمالی استان ها، نقش استان در تقسیم کار ملی و استانی با تاکید بر پیشران های اصلی توسعه و مزیت های منطقه ای باشد.
وحیدی با اشاره به اجماع استانداری، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های ملی و استانی در ارائه نظرات برای برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: تنوع در شیوه های تامین مالی طرح های زیرساختی، الگوهای مرتبط با اقتصاد مردمی و مدل‌های جدید جذب سرمایه گذاری خارجی مورد توجه است.
وی افزود: مباحث مرتبط با عدالت اجتماعی، رفع محرومیت و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در استان های کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر آن اولویت ها و مباحث کلیدی استان همچون آب مد نظر است.
به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اضافه کرد: ۱۰ برنامه اجرایی برای رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی اقتصادی کرمان تدوین کردیم و برای هر برنامه یک متولی در نظر گرفتیم به عنوان مثال اقتصاد و دارایی متولی حوزه بهبود فضای کسب و کار شده است.وی گفت: کاهش رتبه فضای کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۶ طی یک سال اتفاق بسیار خوبی بود که در این راستا نقاط قوت اقدامات این حوزه را تقویت و ضعف ها را رفع می کنیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8567
اخبار مرتبط
نظرات شما