• دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 May 2024

  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 May 2024
در مجتمع مس سرچشمه آغاز شد؛

اجرای پروژه خط ریخته‌گری پیوسته مفتول مس

با حضور خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از معاونان و مدیران شرکت مس و مجتمع، عملیات اجرایی پروژه خط ریخته‌گری پیوسته مفتول مس ۸میلی‌متری در مجتمع مس سرچشمه آغاز شد...

به ‌گزارش ‌روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، مجری توسعه و بازسازی پالایشگاه و ریخته‌گری‌های مجتمع در حاشیه این برنامه گفت:این خط به ظرفیت ۱۳۰هزار تن در سال، مربوط به امور پالایشگاه و ریخته‌گری‌های مجتمع مس سرچشمه، با استاندارد ASTM B49 با ارزش ریالی ۷هزار و ۴۹۲میلیارد ریال و ارزش ارزی ۱۳میلیون و ۳۴۷هزار یورو است.
مصطفی عسکری‌پور ادامه داد: این خط با افزایش تولید به‌میزان ۱۳۰هزار تن مفتول مس ۸میلی‌متری به‌عنوان اولین حلقه تولید صنعت مس در زمینه صنایع پایین‌دستی، با توجه به تکنولوژی روز دنیا و با اتکا به توان و تخصص داخلی و صرف هزینه‌های عملیاتی کمتر و بهره‌وری بیشتر، سهمی مهم در رشد تولید خواهد داشت.
 مجری توسعه و بازسازی پالایشگاه و ریخته‌گری‌های مجتمع تصریح کرد: با توکل بر خداوند منان و با‌ توجه به اهتمام تمامی ارکان پروژه و تأکید مدیریت ارشد شرکت مس، این پروژه تا هفته دولت در سال آینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید تا برگ زرین دیگری در کشور عزیزمان ایران و در شرکت مس و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان رقم بخورد.
عسکری‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مدیران ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سرچشمه که در تحقق و اجرای این پروژه ما را کمک و پشتیبانی کرده‌اند قدردانی می‌کنم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8852
اخبار مرتبط
نظرات شما