• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
ابلاغ رفع تعهد ارزی مواد اولیه فرش؛

«صادرات فرش دستباف» رونق می‌گیرد؟

بعد از 137 روز انتظار صادرکنندگان فرش، بالاخره وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصوبه لغو رفع تعهدات ارزی مواد اولیه فرش دستباف را ابلاغ کرد...

27 خرداد ماه در آخرین نشست مشترک دولت و بخش خصوصی در اتاق ایران برمبنای تبصره 9 قانون بودجه 1402، اعضا در مورد حذف پیمان سپاری ارزی برای فرش دستباف به توافق رسیدند. مصوبه‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) بالاخره بعد از بیش از 5 ماه ابلاغ کرد.
نهم ماه جاری( آبان) عباس علی آبادی وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و محمد فرزین رئیس بانک مرکزی با اشاره به «ممنوعیت اخذ هرگونه تعرفه و عوارض صادراتی و الزام به پیمان سپاری ارزی در خصوص صادرات صنایع دستی به جز میزان ارزش مواد اولیه مصرف شده در آن»، موضوع بند ک تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در یکصد و هفدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مندرج در مورخ 27 خرداد 1402 با موضوع بررسی مشکل رفع تعهد ارزی صادرات فرش دستباف، جدول میزان قیمت و ارزش مواد اولیه فرش دستباف با توجه به تقسیم‌بندی انجام شده از انواع فرش‌های دستباف صادراتی، ذیل 7 ردیف‌ تعرفه‌ای کدهای اچ اس این حوزه، با نظر دستگاه متولی تخصصی در حوزه فرش دستباف ایران (مرکز ملی فرش و صنایع خلاق) اعلام می‌شود.
برمبنای این مصوبه، میزان تعهد ارزی فرش دستباف به میزان ارزش مواد اولیه حداکثر ۲۰ درصد ارزش صادراتی تعیین شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9277
اخبار مرتبط
نظرات شما