• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
با حضور نماینده شرکت هواپیمایی فلای دبی؛

راه اندازی پرواز کرمان- دبی بررسی شد

راه اندازی پرواز کرمان- دبی در نشستی با حضور رئیس و نایب رئیس اتاق کرمان و معاون استاندار کرمان و جمعی از مدیران استان با حضور مجازی نماینده شرکت هواپیمایی فلای دبی بررسی شد...

رئیس اتاق کرمان در این نشست با اشاره به اینکه یکی از زیرساخت های اصلی در کرمان حمل و نقل هوایی است، گفت: کرمان پروازهای زیادی دارد اما باز هم پاسخگوی نیاز این حوزه نیست. سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به اینکه انجام هر فعالیت اقتصادی باید توجیه فنی، مالی و اقتصادی داشته باشد، اظهار کرد: امکانات فرودگاهی و ناوبری به خوبی در کرمان و چهار شهرستان استان و امکان فرود هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه کرمان وجود دارد.
وی ادامه داد: قرار است این خط هوایی با همکاری بخش خصوصی در کرمان و شرکت فلای دبی برقرار شود که باید در قالب یک پروژه اقتصادی در مورد آن مذاکره صورت گیرد. طبیب زاده، تصریح کرد: این پروژه توجه اقتصادی دارد زیرا بیشترین سرمایه گذاری کشور در کرمان است، شرکت های متعدد داخلی و خارجی در کرمان فعالند، حضور اتباع خارجی به عنوان کارشناس در پروژه های استان محسوس است و کرمانی های زیادی در کشورهای خارجی سکونت دارند.
رئیس اتاق کرمان گفت: استان کرمان محصولات با ارزشی را صادر می کند و از این ظرفیت می توان برای راه اندازی پروازهای باری و توزیع محصولاتی مانند میوه و تره بار در کشورهای خلیج فارس استفاده کرد. در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: کرمان ظرفیت ها و محصولات بسیاری مانند پسته، خرما، مس، زغالسنگ، تیتانیوم، سنگ آهن، زغالسنگ، صنایع خودروسازی، صنایع دستی و امکانات و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد، رتبه چهارم سرمایه گذاری کشور را دارد و می توان پرواز خارجی را برقرار کرد.
امیر حسن زاده، با اشاره به اینکه امنیت فرودگاه های کرمان نیز تابع قوانین جهانی است، افزود: تا دو ماه آینده آشیانه تعمیر هواپیمایی با همکاری شرکت ماهان در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود و کرمان بهترین نقطه در کرمان برای تعمیر و رنگ آمیزی هواپیماها خواهد شد. وی ادامه داد: اگر پرواز کرمان- دبی راه اندازی شود دو آژانس مسافرتی پذیرفته اند که این پرواز را چارتر کنند.
نماینده شرکت هواپیمایی فلای دبی نیز در این نشست بیان کرد: امیدواریم با راه اندازی پرواز کرمان- دبی، بتوان همکاری ها و مقاصد بیشتری را داشته باشیم. عبدالحمید الدوایر افزود: وزارت اقتصاد امارات زمینه برقراری پروازی اقتصادی را از ابوذی به ایران در حال بررسی است که اگر به نتیجه برسیم نتایج مثبتی خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، وی تصریح کرد: طرف سرمایه گذار و امضا کننده این پروژه اقتصادی تمامی مجوزهای لازم را که باید دریافت شود و به همراه جزئیات کار به طور شفاف برای ما ارسال کند. ادوایر ادامه داد: درخواست شفافیت بیشتر در خصوص مجوز امنیتی باری مسافران و شرکت ها، فراهم کردن چه امکانات و خدماتی برای این پرواز، گارانتی 5 تا 10 میلیون دلاری سرمایه گذار، مشخص بودن فرد تصمیم گیر نهایی در این پروژه را مطرح کرد.
گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان حوزه گردشگری استان نیز حضور داشتند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9458
اخبار مرتبط
نظرات شما