• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
استاندار کرمان در دیدار با مشاور وزیر امور خارجه تاکید کرد؛

حذف موانع حضور بخش خصوصی در بازارهای هدف

مشاور وزیر امور خارجه در امور نمایندگی‌های استانی با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کرد. استاندار کرمان در این دیدار تاکید کرد: وزارت امور خارجه می‌تواند گره‌گشای مشکلات فعالان بخش خصوصی در بازارهای هدف بین‌المللی باشد...

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدنی، تاریخی و گردشکری، افزود: وزارت امور خارجه می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های استان، شرایط و بستر را برای ارتباط با بازارهای هدف در کشورهای مختلف فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی تقویت شده و نگاه خوبی در این وزارتخانه حاکم است، خاطرنشان کرد: بر این اساس وزارت امور خارجه می‌تواند گره‌گشای مشکلات فعالان بخش خصوصی در بازارهای هدف بین‌المللی باشد.
استاندار کرمان تصریح کرد: هم‌افزایی و همکاری در حوزه اقتصاد و سیاست می‌تواند موجب تقویت بازار و بخش خصوصی شود، لذا جا دارد این همکاری در سطح استان پررنگ‌تر شود.
نگاه ویژه‌ وزارت خارجه به تسهیلگری در تجارت خارجی
نصرت‌الله محمدی مشاور وزیر امور خارجه در امور نمایندگی‌های استانی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی برای حضور در استان پرظرفیت کرمان، افزود: وزارت امور خارجه توجه و نگاه ویژه‌ای به تقویت فعالیت‌های اقتصادی و تسهیلگری در تجارت خارجی دارد.
وی عنوان کرد: استان کرمان به دلیل دارا بودن شرایط منطقه‌ای استراتژیک، ظرفیت‌های اقتصادی و حضور سراسر نور سردار دلها یک استان ویژه تلقی می‌شود و به همین دلیل محل حضور شخصیت‌ها و مسئولان مختلف است.
محمدی بیان داشت: تمرکز ما بر فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف است، لذا شرکت‌های دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرند و در این زمینه تلاش می‌کنیم ابتدا از استان‌ها فعالیت‌های ما آغاز شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مشاور وزیر امور خارجه در امور نمایندگی‌های استانی با اشاره به اینکه استان کرمان تلاش و توجه هوشمندانه‌ای در حوزه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان دارد، اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود یک آکادمی دانش‌بنیان دانش‌آموزی در استان برای نسل آینده ایجاد شود تا در آینده نزدیک از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9480
اخبار مرتبط
نظرات شما