• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
شهردار کرمان خبرداد؛

اجرای پروژه «صاروج پارس» سرعت گرفت

شهردار کرمان، ازسرعت‌‌‎گرفتن اجرای پروژۀ «صاروج پارس» و کاربری‌‌های مجاور و اتصال آن به بازار سنتی کرمان خبر داد...

سعید شعرباف، در حاشیۀ بازدید هیأت عمانی از پروژه «صاروج پارس»، به آخرین هماهنگیها با سرمایه‌گذار عمانی برای پیشرفت فاز اول این پروژه اشاره کرد و گفت: با تلاش مجموعه شهرداری و همراهی شورای اسلامی شهر کرمان، تمام مسایل زیرساختی پروژه در حال بررسی و مشکلات اساسی آن در حال برطرف‌شدن است.
وی، افزایش سرعت اجرای کار دراین پروژه را قابل توجه دانست و از شروع فرآیند اتصال پروژه از ضلع شرقی، به بازار سنتی کرمان خبر داد و گفت: این اقدام یکی از ایده‌‌های شهرداری برای احیای کاربری‌‌های مجاور این پروژه است که می‌‌‌تواند زمینه پیاده‌‌راه شدن میدان «توحید» (ارگ) را نیز فراهم کند.
شهردار کرمان، با اشاره به اینکه بخش اول پروژه، مربوط به راه‌اندازی پله وآسانسور در ضلع شرقی و اتصال آن به بازار تاریخی کرمان است و ساروج پارس، برای تسهیل رفتوآمد و اتصال پارکینگ به بازار آن را در دستورکار قرار خواهد داد، افزود: ضلع شرقی پروژه، مصوبه کمیسیون ماده پنج را دارد، که طبق این مصوبه می‌توان نسبت به اجرای معبر به سمت بازار بزرگ کرمان، و جدارهسازی معبر با همکاری میراث‌ فرهنگی، اقدام کرد.
شعرباف، بر همکاری و همراهی اداره برق برای تأمین روشنایی این پروژه تأکید کرد و با اشاره به وضعیت نامشخص زمینهای رها‌شده درضلع شرقی پروژه، افزود: این زمین‌ها با هماهنگی سیستم قضایی و بهمنظور ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار می‌‌گیرد.
لازم به ذکر است؛ در این بازدید که معاون دادستان کرمان نیز حضور داشت، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری، سرمایه‌گذار و دادستانی، امضا شد.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9623
اخبار مرتبط
نظرات شما