• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
استاندار کرمان مطرح کرد؛

تامین گاز پاشنه آشیل توسعه صنعتی کرمان

استاندار کرمان در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت گاز استان، گفت: گاز در بسیاری صنایع استان محوریت اصلی را دارد و روند رو به توسعه استان، نیاز ما به گاز را بیشتر می‌کند...

محمدمهدی فداکار عنوان کرد: شرکت گاز در ارائه خدمات پیشرو بوده و با سرعت خوبی عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کرده است.
وی بیان کرد: نزدیک به مجموع بودجه عمرانی استان کرمان در حوزه گازرسانی استان هزینه شده است.
استاندار کرمان به اهمیت گازرسانی برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه استان اشاره داشت و افزود: کرمان استانی صنعتی و معدنی است و گاز در بسیاری صنایع استان محوریت اصلی را دارد.
فداکار تصریح کرد: روند رو به توسعه استان در حوزه صنایع نیز نیاز ما به گاز را بیشتر می‌کند و لذا باید تمهیدات آینده را ببینیم و به دنبال تقویت وضع موجود باشیم.
وی گفت: 25 شهرستان با پراکندگی جمعیت و فاصله طولانی، سرانه هر انشعاب را افزایش می‌دهد و نیازمند توجه ویژه ملی است.
استاندار کرمان تاکید کرد: گلخانه‌‌‌داران باید نسبت به گازکشی اقدام کنند، چون زیرساخت آن تا درب مجموعه فراهم شده است.
فداکار ابراز داشت: در جنوب استان باید خانواده‌های حمایتی را کمک کنیم تا به شبکه گاز متصل شوند که مشکل سوخت مایع و کمبود کسپول نیز برطرف خواهد شد.   
*پوشش گازرسانی شهری استان 100 درصد خواهد شد
محمدرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در این دیدار مجموع پوشش گازرسانی استان کرمان را 84.7 درصد اعلام کرد و گفت: در حوزه شهری پوشش 99 درصدی و در بخش روستایی پوشش 63 درصدی داریم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی تا پایان سال جاری، پوشش گازرسانی استان کرمان به 88 درصد خواهد رسید، افزود: عملیات گازرسانی چهار شهر نودژ، جبالبارز، دهکهان و علی‌آباد ارزوئیه در حال انجام است و تنها دو شهر رمشک و چاه‌دادخدا باقی می‌ماند که به زودی عملیات آنها نیز آغاز می‌شود.
سلیمانی تصریح کرد: با اجرای گازرسانی به 6 شهر اعلام شده در سال آینده پوشش گازرسانی شهری استان 100 درصد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از مجموع 3 هزار و 735 روستای دارای قابلیت گازرسانی در استان کرمان، یک هزار و 905 روستا به بهره‌برداری رسیده و سعی داریم که تا پایان سال 321 روستا را نیز پوشش دهیم.
وی اظهار داشت: خط لوله 11 گاز نیز از طریق شرکت ملی گاز پیگیر هستیم و ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.
سلیمانی بیان داشت: در حال حاضر 62 طرح گازرسانی در قالب 210 پیمانکار با هزینه 6 هزار میلیارد تومان در استان در حال کار هستتند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9640
اخبار مرتبط
نظرات شما