• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
شهردار کرمان خبر داد:

عقد قرارداد ۲۴ پروژه خیرخواهانه در شهر کرمان

شهردار کرمان، با اشاره به واگذاری رایگان پروانه ساختمانی ساختمان جدید ستاد دیه در قالب کار خیرخواهانه «بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری»، از عقد قرارداد مشابه بیش از 24 پروژه دیگر، در قالب واگذاری زمین و صدور پروانه ساختمانی رایگان، با مشارکت خیران، خبر داد...

سعید شعرباف، در بازدید از ساختمان جدید ستاد دیه و در نشستی که با حضور رئیس ستاد دیه استان کرمان برگزار شد، افزود: زمین این پروژه، متعلق به ستاد دیه استان بوده است، اما پروانه ساختمانی آن توسط شهرداری کرمان و به‌صورت رایگان صادر شده است.
وی با بیان اینکه ساختمان مذکور به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی بنا شده است، ادامه داد: برای اقدامات مشابه دیگر، مقرر شده تا از طریق بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری و شورای اسلامی شهر، و براساس توان ساخت‌وساز ستاد دیه، مجوز رایگان پروانه ساختمانی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهرداری، ۱۵ قرارداد در قالب بنیاد خیریه بناهای ماندگار در دست بررسی است، تعداد قراردادهای بسته‌شده از نوع بناهای ماندگار شهرداری، درقالب زمین یا پروانه ساختمانی یا هردو را، هشت قرارداد ذکر کرد و گفت: چهار قرارداد دیگر نیز به‌زودی منعقد میشود.
شعرباف، از افتتاح پنج پروژه در این زمینه خبر داد و با اشاره  به اینکه شش پروژه نیز در این دوره کلنگزنی و کارساخت آنها شروع شده است، یادآور شد: تعدادی دیگر از این پروژهها در مرحله طراحی و نقشه‌کشی است.
شهردار کرمان، با بیان اینکه تا دوسال آینده، بخش قابلتوجهی از این پروژهها، افتتاح خواهد شد، موضوع پروژههای مربوط به بناهای ماندگار را در زمینه‌های مختلف، ازجمله آسیب‌های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، اشتغال و افراد دارای معلولیت دانست.
به گزارش کرنا،در ادامه، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان، ضمن تشکر از همراهی و همیاری شهرداری کرمان، در ایجاد ساختمان جدید، ایده اصلی تشکیل ستاد مردمی دیه را مربوط به اقدام خیرخواهانه شهید لاجوردی، رئیس وقت زندانهای کشور، در سال ۶۹، برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ذکر کرد.
سیدحجتالله موسوی قوام، از تشکیل ستاد دیه در استان کرمان در سال ۱۳۸۰ خبرداد و گفت: در این مدت حدود ۵۰۰۰ زندانی جرائم غیرعمد که اغلب آنها مشکلات مالی داشتند، از زندان آزاد شدند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمک خیران، ازسوی دولت نیز تسهیلات قرضالحسنه بدون بهره و سپرده‏‌گذاری به زندانیان اختصاص مییابد، افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۷۰ نفر از زندانهای استان آزاد شدند که کل بدهی آنان ۳۵۵ میلیارد تومان بوده و با میانجیگری ستاد دیه، این میزان به ۱۴۸ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
موسوی قوام، تعهد خیران استان در جشنهای گلریزان را حدود ۳۰ میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۲۲ میلیارد تومان وصول، و به حساب ستاد دیه واریز شده است.
وی بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته، کمک‌های خیران و مردمی حدود ۶۰ درصد رشد و آزادی زندانیان نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان، بر اهمیت فرهنگسازی و اطلاعرسانی برای کاهش جرائم غیرعمد در حوزه پیشگیری، تاکید کرد و گفت: در این خصوص نهادهای فرهنگی و اجتماعی ازجمله شهرداری، میتوانند تاثیرگذار باشند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9673
اخبار مرتبط
نظرات شما