• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
در آیین افتتاح دفتر جدید اتاق کرمان در رفسنجان مطرح شد؛

سند توسعه پایدار رفسنجان تدوین می‌شود

دفتر جدید اتاق کرمان در رفسنجان در آئینی با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، فرماندار رفسنجان و پیشکسوتان و فعالان اقتصادی این شهرستان افتتاح شد...

رئیس اتاق کرمان در این آئین گفت: با توجه به اینکه رفسنجان همه عوامل توسعه را در خود جای داده، می تواند پیشران اقتصادی استان باشد و افقی که برای این شهرستان ترسیم شده نشان دهنده بالندگی در رفسنجان است. سیدمهدی طبیب زاده افزود: با استفاده از پژوهش ها، مطالعات قوی و ظرفیت های بی نظیر اتاق کرمان در کنار تجربیات و دانش فعالان اقتصادی رفسنجان، سند توسعه پایدار رفسنجان با نگاه به آینده و ظرفیت های موجود تدوین شود.
وی ادامه داد: امیدواریم افتتاح دفتر رفسنجان آغاز کار جدی برای فعالیت های بیشتر اقتصادی در رفسنجان باشد و بتواند برخی عقب ماندگی های مقطعی را جبران کند و این شهرستان الگوی موفقی از اتاق شهرستانی در کشور شود. طبیب زاده، تصریح کرد: اتاق کرمان وظیفه دارد از شهرستان هایی با ظرفیت فراوان در توسعه کشاورزی، صنعت، معدن، بازرگانی، خدمات و.. مانند رفسنجان حمایت کند که امیدواریم دورهمی امروز فعالان اقتصادی این شهرستان بتواند تحول جدید و نقطه عطف برای توسعه پایدار رفسنجان باشد.
رئیس اتاق کرمان ضمن قدردانی از فرماندار رفسنجان گفت: آقای رضایی بیشتر اقتصادی هستند تا سیاسی و با حسن خلق، تسلط بر امور و پیش گرفتن شیوه مردم داری، باعث شده افراد سیاسی شهرستان را نیز جلب خود کند. وی اظهار کرد: اتاق کرمان به اعتراف همه مسئولان اتاق فکر استان شده و با نگاه توسعه پایدار به استان، در نقش  مشاور سه قوه، موضوعات مهمی را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و کارشناسی کردیم.
طبیب زاده، تصریح کرد: از یک سال گذشته با همدلی و کار تیمی در استان و همچنین تمرکز ویژه بر بهبود فضای کسب و کار، رتبه فضای کسب و کار استان از 31 به رتبه 12 ارتقا یافت و دو چالش مهم در فضای کسب و کار،  نبود شبکه ارتباطات و کمبود نیروی ماهر است که با دستور استاندار کرمان، فعالیت های بسیار جهادی در مهارت آموزی و توسعه شبکه های ارتباطی در حال انجام است. وی به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان در اردیبهشت ماه سال آینده اشاره کرد و گفت: در این همایش فرصت ها و ظرفیت های رفسنجان را با نگاه به آینده در پنل های خاص رفسنجان معرفی کنید.
در ادامه این نشست فرماندار رفسنجان گفت: خوشحالیم که رفسنجان پس از دو دوره توانست یک نماینده در هیات نمایندگان اتاق کرمان داشته باشد که این نتیجه همدلی فعالان اقتصادی شهرستان بود. حسین رضایی، به حوزه تولید و صادرات پسته، به عنوان فعالیت مهم اقتصادی در رفسنجان اشاره کرد و افزود: از 180 هزار تن پسته تولید شده کشور در سال جاری 70 هزار تن در رفسنجان و انار تولید شده و همچنین مردم این شهرستان در تولید 30 هزار تن پسته در سایر مکان ها نیز نقش داشته اند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان،وی ادامه داد:20 درصد کل صادرات پسته از گمرکات این شهرستان انجام شده و نشان می دهد باید به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان رفسنجان توجه ویژه ای صورت گیرد. رضایی، نتایج نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را بسیار خوب عنوان و بیان کرد: بازخوردهای خوبی از این نشست ها منعکس می شود و دولت هم به صورت جدی در این نشست ها ورودکرده و بر اساس مصوبات آن و مسائلی که در این نشست مطرح می شود، برنامه ریزی انجام می دهد. فرماندار رفسنجان ادامه داد: در شهرستان می توانیم از تجربیات و پژوهش های اتاق کرمان کمک بگیریم، ماهانه نشست هایی را با فعالان اقتصادی برگزار کنیم تا بخش خصوصی نفس تازه ای بکشد و به دولت کمک کند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9764
اخبار مرتبط
نظرات شما