• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
بیش از دو میلیون و500 هزار نهال فصلی؛

کاشت پاییزه نهال در پارک‌های کرمان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از کاشت پاییزه بیش از دو میلیون و500 هزار نهال فصلی در پارک‌های شهر خبر داد...

یدالله علیزاده افزود: در ادامه کاشت گل‌های فصلی، کاشت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نهال فصلی بنفشه در پارک‌های شهر از اواسط آذرماه، آغاز شده است.
وی افزود: طی چندماه گذشته در نهالستان مجموعه تولید گل‌وگیاه سازمان، انواع بذر «بنفشه»، «قرنفل»، «شب‌بو» و «کلم زینتی» کاشته شده و در این بین، بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نهال سبز شده، که در حال حاضر، مشغول کاشت آنها در پارک‌های شهر هستیم.
علیزاده ادامه داد: فرآیند قلمه‌گیری در مجموعه تولید گل و گیاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، با استفاده از ۲۷ نفر از نیروهای آموزش‌دیده و مجرب از اواسط آبان‌ماه، آغاز شده و تاکنون، در مساحتی بیش از ۳۰۰ مترمربع، کاشته شده است؛ این قلمه‌ها شامل ۵۴ هزار قلمه «رز» و «گل محمدی»،  ۳۶ هزار قلمه «اطلسی مکزیکی» و ۱۰۰۰ قلمه از انواع «درختان مثمر» می‌باشد.
به گزارش کرنا،مدیرعامل سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری کرمان، اظهار داشت: این فرآیند کاشت، تا تکمیل مساحتی در حد ۶۰۰ مترمربع، ادامه خواهد داشت و شامل کاشت انواع «رزماری»، «پیراکانتا»، «خرزهره»، «گل یخ» و انواع «پیچ» است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9820
اخبار مرتبط
نظرات شما