printlogo


نماینده کرمان خبر داد
بازنگری طرح جامع شهر کرمان
بازنگری طرح جامع شهر کرمان
کد خبر: 1046
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از بازنگری طرح جامع شهر کرمان با موافقت وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با وزیر راه و شهرسازی بر لزوم بازنگری طرح جامع شهر کرمان و بافت تاریخی با توجه به گذشت 10 سال از تصویب آن تاکید کرد و در ادامه با گلایه از تاخیر در اجرای بازسازی مسیر ریلی کرمان یزد گفت: با وجود پیگیری ها و قول مساعد وزیر سابق تا الان کار مشخص عملیاتی صورت نگرفته و تنها اقدامات موردی و مقطعی بوده است که موجب نارضایتی مسافران این خط ریلی و اصلی مسیر کرمان تهران شده است. 

پورابراهیمی با بیان اینکه جلسات مستمری با راه آهن برگزار کردیم و توافق‌هایی انجام شده که بخشی شامل حذف نقاط بحرانی در کویر است که سرعت حرکت قطار را کاهش می‌دهد افزود: درخواست داریم که مدیرعامل راه آهن کشور به کرمان سفر کند و از نزدیک بازدیدی از خط ریلی این مسیر داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم فعال شدن شرکت سرمایه گذاری مسکن استان کرمان تاکید کرد و با انتقاد از روند اتخاذ شده در این مرکز مبنی بر ادغام شرکت های کرمان و استان‌ های دیگر بیان کرد: با توجه به ظرفیت های زیادی که در استان کرمان وجود دارد و نیازهای گسترده ای که در این حوزه وجود دارد، لازم است مسئله جدا شدن و استقلال شرکت ساختمانی مسکن کرمان برای پیگیری امور محوله و پاسخگویی به نیازهای بخش مسکن در شهر کرمان عملیاتی شود. 

وی ادامه داد: متاسفانه طی سال های اخیر این شرکت با ادغام چند استان با محوریت شیراز، کل امکانات خود را به جاهای دیگر برده و خدماتی به استان کرمان نداده و بعضا شاهد فروش زمین و انتقال منابع به استان های دیگر هستیم که به هیچ عنوان این وضعیت قابل قبول نیست.

پورابراهیمی افزود: با توجه به تصمیمات اخیر وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات وزیر مبنی بر لزوم ایجاد نهضت ساختمان سازی در کشور، لزوم ایجاد پاسخگویی به نیازهای جوانان شهر و استان کرمان از طریق شرکت مذکور ضروری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که سریعا نسبت به تفکیک شخصیت حقوقی مستقل برای استان کرمان از طریق ایجاد شرکت انجام شود.

پورابراهیمی بیان کرد: در استان کرمان با هماهنگی مدیران استانی تمام تلاشمان را می کنیم که موضوع بخش زمین برای کرمان عملیاتی شود و اجازه نمی دهیم یک ریال از منابع به استانهای دیگر منتقل شود و در استان برای ایجاد و احداث واحدهای مسکونی برای جوانان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر به واسطه عدم ایجاد و احداث واحدهای جدید مسکن گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی، شاهد تحولات خوبی در این بخش هستیم و امیدواریم استان کرمان هم بتواند از این ظرفیت تحولی نهایت استفاده را ببرد و بتوانیم در نیمه دوم امسال و سال آینده 20 تا 30 هزار واحد مسکونی مورد نیاز جوانان در شهر کرمان با استفاده از ظرفیت های بانک مسکن و بخش های مختلف عملیاتی و اجرایی کنیم.

در این نشست وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازنگری طرح جامع شهر کرمان دستور لازم را برای تسریع در عملیاتی شدن تقاضای شهرداری کرمان مبنی بر بازنگری طرح جامع شهر کرمان داد و گفت: این موضوع با اولویت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر اسلامی درباره وضعیت راه آهن کرمان به تهران نیز بیان کرد: بازسازی خط ریلی کرمان تا یزد با تاکید ویژه در وزارتخانه در دستور کار است. بخشی از بازسازی خطوط شروع شده و تمرکز بر این است که این امر عملیاتی شود و شاهد افزایش کیفیت خط ریلی و قطارهای مسافربری این مسیر باشیم. 

براساس این گزارش، شهردار کرمان نیز در این نشست درخواست کرد که اعتبار لازم به مرکز شهرکرمان داده شود و گفت: مرکز شهر کرمان به دلایل مختلف پهنه بزرگ شهری را دارد که هزینه اداره آن بالاست و عدم وجود کمربندی لازم موجب شده بخش زیادی از ترافیک بین شهری در معابر شهری صورت گیرد که باعث تخریب آسفالت می‌شود. 

این درخواست نیز با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و دکتر اسلامی گفت: اعتبار برای بازسازی معابر شهری گذاشته می شود. 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1046