printlogo


شهباز حسن پور خبر داد:
328 نیروگاه خورشیدی در شمال کرمان احداث شده است
328 نیروگاه خورشیدی در شمال کرمان احداث شده است
کد خبر: 105
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: 328 نیروگاه خورشیدی در حوزه شمال این استان با توان تولیدی 6 هزار و 167 کیلووات به بهره برداری رسیده است.
احمد گنجعلیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دنیا به سمت انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی در حال حرکت است افزود: در حال حاضر 357 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش در حوزه برق شمال کرمان در دست انجام است.
وی بیان کرد: در قالب طرح کرامت برق حاصل از انرژی خورشیدی به صورت قراردادی از مشترکان خریداری می شود و تاکنون 286 مورد به میزان یک هزار و 430 کیلو وات منعقد شده است.
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان ادامه داد: 70 مورد از قراردادهای طرح کرامت به شبکه برق سراسری وصل شده و 20 مورد دیگر نیز در حال نصب است.
وی با اشاره به ارائه خدمات برق خورشیدی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: با تفاهمنامه ای که با این نهاد منعقد شده تسهیلاتی به منظور راه اندازی نیروگاه خورشیدی بر پشت بام منازل متقاضیان پرداخت می شود.
گنجعلیخانی ادامه داد: ظرفیت تولید برق عمده این نیروگاه ها پنج کیلو وات است که هر کیلو وات ساعت انرژی تولیدی حدود هشت هزار ریال خریداری می شود.
وی تاکید کرد: همچنین بر طبق مصوبه هیات وزیران سازمان های اداری و موسسات دولتی موظف شده اند 20 درصد از ارنژی مصرفی خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند.
معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بیان کرد: شرکت توزیع برق شمال استان کرمان آمادگی لازم را برای راهنمایی و عقد قرارداد خرید تضمینی انرژی متقاضیان دارد.
استان کرمان به دلیل تابش خورشید در بیش از 300 روز از سال، فضای طبیعی بی ‌نظیر و همچنین زیرساخت‌ های قابل قبول در مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور قرار گرفته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/105