printlogo


آنالیز بازارها در هفته پایانی مهر ماه 98
سکه بیشترین ضرر را کرد
سکه بیشترین ضرر را کرد
کد خبر: 1065
بازارهای مالی طلا، سکه، بورس و دلار هفته پایانی مهر ماه را همانند هفته قبل با بازدهی منفی به پایان رساندند؛ بازار فلز زرد رنگ متضررترین‌های هفته لقب گرفتند.

در هفته‌ای که سپری شد با شروع آبان ماه مصادف شد بازار‌ها با افت ارزش قابل توجه‌ای مواجه بودند. در این هفته هیچ یک از بازارها نتوانستند خود را از ضرر حفظ کنند، بورس کمترین و سکه بیشترین ضرر هفته را رقم زدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، بازار فلزات ارزشمند با افت ارزش مواجه شدند. هر عدد سکه امامی در هفته‌ای که گذشت ۱۲۲ هزار تومان از قیمت خود را از دست داد و بازدهی منفی سه درصدی را به ثبت رساند.

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته سه میلیون و ۹۶۶ هزار تومان بود، با کاهش قیمتی که در این هفته متحمل شد در روز دوم آبان ماه به رقم سه میلیون و ۸۴۴ هزار تومان رسید.

طلا نیز در این هفته حدود ۱۱ هزار تومان افت ارزش داشت که موجب شد این بازار رشد منفی ۲٫۸ درصدی داشته باشد. هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز ۲۵ مهر ماه معادل ۴۰۴ هزار تومان بود، اما تا روز دوم آبان ماه یک کانال سقوط کرد و به رقم ۳۹۳ هزار تومان رسید.

دلار نیز در این هفته با افت قیمت ۲۰۰ تومانی روبه‌رو شد و بازدهی منفی ۱٫۷۵ درصدی را ثبت کرد.

براساس قیمت‌های صرافی ملی هر دلار آمریکا در روز ۲۵ مهر ماه ۱۱ هزار و ۴۰۰ بوده که در پایان این هفته ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ گذاری شده است.

بورس نیز همانند هفته گذشته بازدهی منفی داشت و شاخص کل آن با افت حدود چهار هزار واحدی افت ۱٫۲ درصدی داشته است.

بنابر داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار در پایان هفته گذشته روی سطح حدود ۳۰۹ هزار واحدی قرار گرفته بود اما در این هفته با موج منفی که در بازار‌های مالی بوده این بازار نیز به سطح ۳۰۵ هزار واحدی نزول کرده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1065