printlogo


بررسی بازدهی بازارها در مهر ماه امسال؛
ثبات دلار، ریزش طلا و التهاب سکه و بورس
ثبات دلار، ریزش طلا و التهاب سکه و بورس
کد خبر: 1066
در مهر ماه امسال تنها بورس توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفتمین ماه سال ۱۳۹۸ با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت سکه بیش از دیگر بازارها بود.

در مهر ماه امسال تنها بورس توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. بازارهای مالی از جمله طلا، سکه و دلار در هفتمین ماه سال ۱۳۹۸ با افت قیمت همراه شدند که میزان افت قیمت سکه بیش از دیگر بازارها بود.

در مهر ماه امسال قیمت سکه روند نزولی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با افت بیش از دو درصد معادل ۸۵ هزار تومان از قیمت آن کاسته شد. قیمت هر سکه بهار آزادی از حدود چهار میلیون تومان در ابتدای مهر ماه به سه میلیون و ۹۰۹ هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد افت قیمت‌ها بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا با کاهش هشت هزار تومانی قیمت همراه شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱٫۹ درصدی از ۴۰۸ هزار تومان در ابتدای مهر ماه امسال به ۴۰۱ هزار تومان در پایان مهر ماه رسید.

دلار در مهر ماه امسال از ثبات نسبی برخوردار بود و جهش قیمتی را از خود نشان نداد. قیمت دلار در بازار آزاد در مهر ماه امسال همانند قیمت آن در صرافی ملی از ۱۱ هزار تومان فراتر نرفت و نوسان قیمت پایینی داشت.

قیمت دلار در مهر ماه امسال امسال با افت ناچیز ۰٫۷ درصدی از ۱۱ هزار و ۳۶۰ تومان به ۱۱ هزار و ۲۸۰ تومان رسید.

بورس تنها بازاری بود که در مهر ماه امسال پر افت و خیز ظاهر شد. شاخص کل بورس که در ابتدای مهر ماه در سطح ۳۰۲ هزار واحد قرار داشت با رشدهای شگفت‌انگیز توانست در کانال ۳۲۷ هزار واحدی نیز قرار بگیرد، اما از سوی دیگر ریزش‌های شدید بورس سطح شاخص را به ۳۰۱ هزار واحد نیز کاهش داد.

شاخص کل بورس در مهر ماه امسال که با نوسان‌های شدید همراه بود درنهایت توانست بازدهی مثبتی را به ثبت برساند. شاخص کل بورس در مهر ماه امسال با بازدهی مثبت بیش از دو درصد معادل ۶۲۱۱ واحد همراه شد و در کانال ۳۰۸ هزار واحد قرار گرفت.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1066