printlogo


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، خبر داد
سفر قریب الوقوع اعضای فراکسیون گردشگری مجلس به کرمان
سفر قریب الوقوع اعضای فراکسیون گردشگری مجلس به کرمان
کد خبر: 1109
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به استان کرمان سفر کرده و از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید و با فعالان گردشگری کرمان دیدار خواهند داشت.

فریدون فعالی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان با بیان این مطلب که به هر بهانه‌ای سعی می‌کنیم ظرفیت‌های گردشگری  استان را کشور و دنیا معرفی‌ کنیم، افزود: افزایش سهم گردشگری استان سرلوحه برنامه های میراث فرهنگی در دوره جدید مدیریت این سازمان در استان است و نگاه ما به این موضوع نگاه ویژه ای خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به برخی اظهارت در خصوص اجرایی نشدن برخی از تصمیمات و قوانین، عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی جایگاه میراث فرهنگی با تبدیل شدن این سازمان به وزارتخانه قوی‌تر خواهد شد به‌طوری‌که بزودی فراکسیون گردشگری مجلس به کمیسیون گردشگری تبدیل خواهد شد که در این راستا در کمیسیون گردشگری می‌توانیم قانونگذاری را داشته باشیم.

وی ظرفیت‌سازی و توانمندی محیط را از الزامات ارتقای جایگاه گردشگری دانست و بیان کرد: تعریف پروژه‌های گردشگری یکی از راهکارهای توانمندی محیط است ضمن آنکه تبلیغ و اطلاعات‌رسانی در حوزه گردشگری امری بسیار مهم است که متاسفانه استان کرمان در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی بسیار ضعیف عمل کرده و سهم ما در تلویزیون کشوری بسیار ناچیز بوده که باید این خطه را به شکل‌های مختلف معرفی کنیم.

فعالی با تاکید برآنکه اگر بخواهیم هدف گردشگری باشیم باید این دیار را به درستی معرفی کنیم، اظهار کرد: در این راستا از ظرفیت عکاسان ماهر استان برای برگزاری نمایشگاه‌های عکس کرمان در سایر استان‌های کشور جهت معرفی هر چه بهتر استان کرمان استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان خطاب به مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان با گفت: برگزاری این جشنواره یک فرصت مناسب برای معرفی استان کرمان است که در این راستا همه مکان‌های گردشگری استان (باغ شاهزاده، باغ موزه هرندی و ...) در اختیار اداره کل ارشاد اسلامی استان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تاکید برآنکه باید بخش خصوصی در حوزه گردشگری هدایت شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه معین‌های اقتصادی از لحاظ اعتباری مشکل خاصی ندارند باید از ظرفیت آنها در این حوزه نیز استفاده شود.

فعالی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما در سال آینده  افزایش درصد حضور گردشگر در استان کرمان و افزیش اشغال میانگین هتل های استان به ۴۵ درصد و میانگین حضور گردشگر در استان کرمان به ۲.۲ شبانه روز است که این مهم نیز به همکاری تمامی دستگاه های ذیربط و برنامه ریزی مناسب در این مقوله را دارد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1109