printlogo


با حضور رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب؛
هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان بررسی شد
هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان بررسی شد
کد خبر: 1180
در نشستی با حضور رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب استان طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با هدف کمک به تسهیل فرآیند حمل و نقل محصولات منطقه بررسی شد.

رئیس دفتر نمایندگی اتاق کرمان در جنوب در این نشست گفت: قیمت هر محصول در عرضه و تقاضا تعیین می شود و اعتقادی به تعیین قیمت مشخص برای محصولات نداریم. عباس جبالبارزی افزود: در شرایطی که برای یک محصول تولید شده بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد، سیستم خود را تطبیق می دهد و کشاورز نیز هزینه حمل بار را می پذیرد و به طور طبیعی مشکلی در زمینه کمبود کامیون نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما هنگامی که محصول بیش از نیاز وجود دارد و قیمت ها واقعی نیستند، توان کشاورز برای پرداخت هزینه بار بسیار کم می شود و برای حمل محصول نیز توجیه اقتصادی وجود ندارد.

در ادامه این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب استان کرمان با تاکید بر اینکه قیمت حمل بار باید معقول و منطقی باشد، اظهار کرد: اگر مدیریت توزیع بار جنوب به گونه‌ای شکل می گرفت که محصولات به جای 4 ماه 8 ماه در کشور توزیع می شد، هم زمان پیک بار شکسته و هم حجم بالای صادرات محصول خام از منطقه کاهش می یافت. مسعود جمیلی، با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا بشدت تابع قیمت نهایی محصول است، افزود: حلقه مفقوده‌ای به نام بازاریابی همچنان وجود دارد وگرنه در زمینه حمل بار کمبود کامیون وجود ندارد.

وی، از رسانه ها درخواست کرد در اطلاع رسانی و تهیه گزارش های منطقه جنوب به ویژه در فصل پیک بار صحیح عمل کنند تا باعث کاهش قیمت محصول نشوند. جمیلی، خاطرنشان کرد: کاشت بیش از نیاز یک محصول در منطقه، به دلیل اینکه بازار مناسب آن فراهم نیست، باعث کاهش قیمت می شود و این مهم تقاضا برای حمل بار را بالا می برد.

گفتنی است، در این نشست طرح هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بررسی و مقرر شد این طرح بیشتر  و دقیق تر کارشناسی و بررسی و سپس به دستگاه های مربوطه ارجاع داده شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1180