printlogo


رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان،مطرح کرد
مهمترین هدف نظام پیمانکاری فرعی، توانمندسازی است
 مهمترین هدف نظام پیمانکاری فرعی، توانمندسازی است
کد خبر: 1198
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان، مهمترین هدف و فعالیت نظام پیمانکاری فرعی (spx) را توانمندسازی عنوان کرد و گفت: برای توانمندسازی پیمانکاران باید به آنها آموزش و فرصت لازم داده شود.

بابک اسماعیلی در نشست بررسی فعالیت نظام پیمانکاری فرعی، افزود: پیمانکاران باید کیفیت محصول و یا خدمات خود را افزایش و با قیمتی مناسب ارائه دهند تا بتوانند با رقبای خود در خارج از استان رقابت کنند. وی ادامه داد: البته صنایع بزرگ استان نیز باید به پیمانکاران فرصت دهند تا در مدت زمانی مشخص سطح کیفی خود را بالا ببرنند و بتوان بیشتر از ظرفیت های بومی استان استفاده کرد و رونق بیشتری را در اقتصاد استان شاهد بود.

اسماعیلی، تصریح کرد: برای برقراری ارتباط بیشتر بین واحدهای بزرگ صنعتی و پیمانکاران، پیشنهاد می شود پیمانکاران در قالب چند گروه از مجموعه‌های بزرگ بازدید و نیازهای آنها را از نزدیک ببینند و از سوی دیگر  مدیران فنی واحدهای صنعتی بزرگ نیز از امکانات و توانمندی های واحدهای کوچک اطلاع یابند تا زمینه همکاری مشترک بیشتر فراهم شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان بیان کرد: همچنین درخواست می شود پس از ارزیابی واحدهای کوچک تا زمان درجه بندی سطح آنها فرصت لازم برای تقویت و ارتقا داده شود تا بتوانند با رقبای خود رقابت کنند. وی در ادامه پیشنهاد راه اندازی دانشگاه های علمی کاربردی توسط مجموعه های بزرگ مانند گل گهر و مس سرچشمه را مطرح کرد و گفت: با این اقدام نیروی کار مورد نیاز این مجموعه ها آموزش می بینند. اسماعیلی، با تاکید بر افزایش فرهنگ بومی سازی افزود: باید برای تحقق این مهم، در زمینه سلیقه مصرف کننده، فعالیت و دیدگاه مدیران میانی و مدیران ارشد فرهنگ سازی کنیم.

گفتنی است در این نشست مقرر شد برای ارتباط بیشتر بین پیمانکاران بومی با واحدهای صنعتی بزرگ، تلاش و هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1198