printlogo


رییس ستاد انتخابات استان کرمان،خبر داد
امروز؛ آغاز ثبت نام انتخابات مجلس در استان کرمان
امروز؛ آغاز ثبت نام انتخابات مجلس در استان کرمان
کد خبر: 1201
رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس برای ۹ حوزه انتخابیه اصلی داریم که این ۹ حوزه اصلی شمال بافت، بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج است.

محمدصادق بصیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات در حقیقت تجلی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی و مظهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت آینده خودشان است.‌

وی افزود: طبق اصل ششم قانون اساسی، امور کشور با اتکاء به آراء عمومی باید اداره شود و مقم معظم رهبری در بیانیه مهم گام دوم انقلاب بر این اصل که انتخابات برای تحقق مشارکت و آزادی های سیاسی است، تاکید فرموده اند.

بصیری با بیان اینکه امروز(۱۰ آذر) به دستور وزیر کشور ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: در استان کرمان نیز این اتفاق خواهد افتاد و از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر به مدت هفت روز ثبت نام داوطلبان انجام می شود.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس برای ۹ حوزه انتخابیه اصلی داریم که این ۹ حوزه اصلی شمال بافت، بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج است.

وی افزود: افرادی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، باید یا در حوزه انتخابیه خود یا وزارت کشور برای ثبت نام مراجعه کنند.

بصیری اظهار کرد: شرایط داوطلبی دارای دستورالعمل هایی مشخص است که توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در سایت استانداری و همچنین در فضای مجازی منتشر شده است ولی به صورت مختصر تمامی داوطلبان باید دارای حداقل ۳۰ سال سن و حداکثر ۷۵ سال تمام، دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشند و اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و برای آقایان اصل و کپی کارت پایان خدمت را نیز به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه روند شکل گیری هیئت های اجرایی نیز از امروز تا شش روز دیگر شکل می گیرد گفت: تمام مراحل انتخابات مجلس به جزء مرحله اخذ رای و شمارش رای، الکترونیکی است و احتمالا در برخی شهرهای کشور این انتخابات تمام الکترونیکی خواهد بود.

وی به داوطلبان شرکت در انتخابات توصیه کرد ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند، خطاب به مردم گفت: همچنان حضور انقلابی و مشارکت همه جانبه در صحنه سرنوشت ساز سیاسی انتخابات را داشته باشید.

بصیری به مجریان و دست اندکاران برگزاری انتخابات نیز توصیه کرد: بی طرفی، دقت، قانون مداری و سلامت انتخابات را مد نظر قرار بدهند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1201