printlogo


رییس ستاد انتخابات استان کرمان،خبر داد
۳۵۷ کرمانی؛ خواهان ورود به بهارستان
۳۵۷ کرمانی؛ خواهان ورود به بهارستان
کد خبر: 1239
رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در استان کرمان اظهار کرد: ۳۵۷ نفر در سطح استان کرمان برای این دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند که ۳۱۲ نفر آنها مرد و ۴۵ نفر زن بودند که با این حساب ۱۳ درصد ثبت نامی ها را بانوان و ۸۷ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

محمدصادق بصیری در نشست خبری جمع بندی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یادهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان کرمان گفت: فرآیند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان کرمان به نحو مطلوبی انجام شد.

وی با یادآوری زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبین، عنوان کرد: در استان کرمان در ۹ فرمانداری برای ۱۰ کرسی مجلس ثبت‌نام داوطلبان انتخاباتی صورت گرفت.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در استان کرمان اظهار کرد: ۳۵۷ نفر در سطح استان کرمان برای این دوره انتخابات مجلس ثبت نام کردند که ۳۱۲ نفر آنها مرد و ۴۵ نفر آنها زن بودند که با این حساب ۱۳ درصد آنها را بانوان و ۸۷ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره حضور زنان یک درصد نسبت به دوره قبل (دوره دهم مجلس شورای اسلامی) افزایش داشته است، ادامه داد: در این دوره یک درصد شاخص تحصیلات عالی(دکترا) کاندیداها افزایش داشته و این عدد به حدود ۱۸ درصد رسیده است همچنین از نظر ترکیب سنی نیز میانگین سن جوان‌ها بیشتر است و پیرترین افرادی در این دوره شرکت داشتند، نیم درصد از داوطلبان را شامل می‌شوند. 

بصیری با بیان این مطلب که ۶ روز برای تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات در فرمانداری های استان فرصت داشتیم که این هیات شکل گرفته است، تصریح کرد:  برای هیات‌های اجرایی طبق مواد ۳۱ و ۳۲ قانون انتخابات، ۳۰ نفر از معتمدان اقشار مختلف از طرف فرمانداری‌ها برای انتخاب ۸ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل معرفی شدند و در این راستا هیات‌های اجرایی شکل گرفتند ضمن آنکه بررسی صلاحیت داوطلبان ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ظرف ۱۰ روز باید انجام شود که ۲۶ آذرماه این مهلت به پایان خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تشریح جزییات ثبت نامی های ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان ادامه داد: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۲۶ نفر مرد، حوزه انتخابیه بم، نرماشیر، فهرج و ریگان ۲۸ نفر که ۲۵ مرد و ۳ زن، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ۲۰ نفر که ۱۹ نفر مرد و یک زن، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ۴۵ نفر که ۳۸ نفر مرد و ۷ نفر زن، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۳۵ نفر که ۳۰ نفر مرد و ۵ نفر زن، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ۴۴ نفر که ۳۷ نفر مرد و ۷ نفر زن، حوزه انتخابیه شهربابک ۲۹ نفر که ۲۷ نفر مرد و ۲ نفر زن، حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۰۸ نفر که ۸۸ نفر مرد و ۲۰ نفر زن و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، قلعه گنج و رودبار ۲۲ نفر مرد ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب که «مجید انصاری» برای حوزه انتخابیه کرمان و راور ثبت‌نام نکرده است، خاطرنشان کرد: در این دوره آقای «حسین امیری خامکانی» نماینده فعلی زرند و کوهبنان نیز ثبت‌نام نکردند و بقیه ۸ نماینده فعلی استان برای این دوره نیز ثبت نام کردند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1239