printlogo


با انتخاب یک کرمانی به عنوان بازرس اصلی؛
جامعه حرفه‌ای فعالان گردشگری سلامت ایران،تشکیل شد
جامعه حرفه‌ای فعالان گردشگری سلامت ایران،تشکیل شد
کد خبر: 1305
جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت، به عنوان چهارمین تشکل حرفه‌ای در سطح کشور با برگزاری مجمع عمومی تشکیل شد.در انتخابات این تشکل،حسین نیکونام، محمدجواد جلالیان و امیرحسین طلوع صادق آزادی از استان خراسان رضوی، مریم محمدپور از استان تهران، محمد مهدی سیاوشی از استان فارس، قاسم فرزانه از استان اردبیل و میثم سعادتی از استان خوزستان به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و افشین صفا از استان کرمان و میثم هاونگی از استان خراسان رضوی به‌عنوان بازرسان اصلی انتخاب شدند.

جلسه مجمع عمومی مؤسس جامعه حرفه‌ای فعالان گردشگری سلامت کشور در سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور فعالان گردشگری سلامت از سراسر کشور برگزار شد.

در این جلسه، معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در این نشست افزود: از مشکلات و چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت آگاه هستیم، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تلاش می‌کند با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، شرایط صدور مجوز را تسهیل کند و بوروکراسی را کاهش دهد، همچنین الکترونیکی کردن فرآیندها می‌تواند مشکلات پیش روی فعالان این حوزه را رفع کند.

اسماعیل برات بیان کرد: یکی از خلأهای حوزه گردشگری سلامت، نبود تشکل‌های حرفه‌ای در سطوح استانی و ملی بود، خوشبختانه در سطح استان‌ها انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری سلامت در حال شکل‌گیری است و معاونت گردشگری کشور به منظور حمایت بخش خصوصی با درخواست تأسیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت در سطح کشور موافقت کرده است.

وی افزود: جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت، چهارمین تشکل حرفه‌ای در سطح کشور است که پس از جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، جامعه حرفه‌ای هتلداران و جامعه حرفه‌ای گردشگری الکترونیک تأسیس می‌شود.

بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ برات با اشاره به جایگاه حقوقی تشکل‌های حرفه‌ای تصریح کرد: وظیفه این وزارتخانه تنها نظارت است تا یک تشکل منسجم، قوی با ساختار دموکراتیک فعالیت کند.

وی اظهار کرد: استقلال تشکل‌های حرفه‌ای باید حفظ شود. آنها تشکل‌های مستقلی هستند که علاوه بر دفاع از منافع بخش خصوصی می‌توانند عهده دار امور تصدی شوند و در کنار این وزارتخانه به عنوان یک نهاد مدنی قوی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری داشته باشند.

در ادامه، هیات رئیسه مجمع عمومی انتخاب و اساسنامه جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب مجمع عمومی مؤسس رسید.

در پایان هر یک از کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام کرد و پس از آن انتخابات هیئت مدیره و بازرسان جامعه برگزار شد و حسین نیکونام، محمدجواد جلالیان و امیرحسین طلوع صادق آزادی از استان خراسان رضوی، مریم محمدپور از استان تهران، محمد مهدی سیاوشی از استان فارس، قاسم فرزانه از استان اردبیل و میثم سعادتی از استان خوزستان به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند.

همچنین سیدمحمدهادی نیرومند حسینی از استان فارس، افشین عزیزی و رضا خادم‌الرضا از استان تهران به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره و افشین صفا از استان کرمان و میثم هاونگی از استان خراسان رضوی به‌عنوان بازرسان اصلی و سیدمجتبی سادات از استان گلستان به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1305