printlogo


در سفر وزیر نیرو به کرمان انجام شد
بهره برداری از 3 نیروگاه در رفسنجان و ماهان
بهره برداری از 3 نیروگاه در رفسنجان و ماهان
کد خبر: 1312
وزیر نیرو در یازدهمین هفته پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» در سفر به استان کرمان نیروگاه‌های ۵۸.۲ مگاواتی «کهربا» و «کیهان» شهرستان رفسنجان و نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی نور ماهان را افتتاح کرد.
 فدائی استاندار کرمان در آیین افتتاح نیروگاههای ۵۸.۲ مگاواتی رفسنجان با حضور وزیر نیرو، به مباحث متعدد استان در حوزه آب و برق اشاره داشت و بیان کرد: ۱۵.۱ درصد جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور که از نعمت آب آشامیدنی محروم بوده و ۱۲.۱ درصد جمعیت تحت تنش آبی کشور در استان کرمان هستند این در حالی است که سهم استان کرمان از منابع ملی ۷ درصد است و باید بازنگری در این خصوص انجام گیرد.
استاندار کرمان جمعیت روستایی بهره مند از آب آشامیدنی استان را ۱۰ درصد پایین تر از متوسط کشوری عنوان کرد و گفت: ۷۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار کرمان فاقد آب آشامیدنی هستند.
فدائی بیان کرد: در حوزه انرژی، استان کرمان سرمایه گذاری های متعددی در نیروگاه خورشیدی با کمک بخش خصوصی دارد.
وی از محدودیت های استان کرمان برای توسعه به ویژه جنوب استان را پستهای انتقال برق برشمرد و گفت: در رمشک که منطقه محروم جنوب کرمان و مرز سیستان و بلوچستان است با وجود معادن مس مرغوب اما مشکل خط انتقال برق داریم که سرمایه گذاری را با مشکل مواجه می کند.
فدائی ابراز کرد: در حوزه آب و برق استان کرمان با وجود همه تلاشهای صورت گرفته، نیازمند کارهای بیشتری است.
علی اصغر نصراللهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان نیز در این مراسم عنوان کرد: عمده بار انرژی مصرفی استان تا سال گذشته در بخش کشاورزی بوده است که از ابتدای امسال بخشهای صنعتی و خانگی به رده های اول رسیده اند.
وی به رشد مصرف انرژی در استان اشاره داشت و گفت: ۴۲ درصد رشد مصرف انرژی را در پاییز امسال شاهدیم که شرکت های جهان فولاد، فولاد بردسیر، فولاد زرند ایرانیان و فروکروم از بزرگترین مصرف کننده های ما هستند  که انتظار داریم سال آینده با راه اندازی صنایع در دست احداث استان، رشد ۴۰ درصدی را تجربه کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: ۴۶ پروژه ابلاغی در استان داریم که ۱۹ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که چهار پروژه از پروژه های اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان در حال انجام است  و امیدواریم  پست های ۴۰۰ کیلوواتی جیرفت و ۴۰۰ کیلوواتی کهنوج در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1312