printlogo


برای نخستین بار در ایران انجام شد
بهره برداری از کارخانه زیست محیطی CDQ فولاد زرند ایرانیان
بهره برداری از کارخانه زیست محیطی CDQ فولاد زرند ایرانیان
کد خبر: 1317
کارخانه خنک سازی کک متالورژی به روش خشک(CDQ) با حضور مدیرعامل شرکت میدکو، فرماندار زرند و جمعی از مسئولان برای نخستین‌بار در کشور در کارخانه فولاد زرند ایرانیان به بهره برداری رسید.

 این کارخانه که کک متالورژی را با استفاده از گاز خنثی خنک می‌کند، برای نخستین بار در ایران اجرا شده است .

با توجه به حذف آب از فرایند خنک سازی کک در این فناوری سبز علاوه بر صرفه جویی زیاد در مصرف آب و انتشار آلاینده های هوا امکان بازیابی انرژی حرارتی فراهم شده است.

علی‌اصغر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو در آیین افتتاح از این کارخانه با برقراری تماس تلفنی با مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو آغاز بهره برداری از این پروژه را اعلام کرد.

رییس هیأت مدیره میدکو ضمن تبریک اتمام این پروژه گفت: به تمامی کسانی که در ایجاد و راه اندازی این کارخانه نقش داشتند خدا قوت می گویم و خدا را شاکرم که توانستیم گامی بزرگ برای حفاظت از محیط زیست برداریم.

مجید قاسمی تصریح کرد: وقتی در راه خدمت به مردم گام برداریم خداوند به کارمان برکت می دهد و این نکته که با راه اندازی این پروژه در کنار حفظ محیط زیست ۱۴ مگا وات برق هم تولید می شود نمونه ای از همین برکتی است که خداوند به کار در راه خدمت به مردم می دهد.

وی افزود: امروز با استمداد از خداوند متعال در راستای خدمت بیشتر به مردم و با زمزمه ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) برگ زرین دیگری از افتخارات میدکو و زیسکو ورق می خورد.

مدیرعامل شرکت میدکو هم در سخنرانی خود ضمن تشکر از همراهی مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: شاهد ۱۱سال تلاش مدیرعامل بانک پاسارگاد پا به پای ما برای به ثمر رسیدن این پروژه ها بودم.

علی‌اصغر پورمند بیان داشت: طی برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در سال ۹۸ سلسله پروژه های میدکو به بهره برداری برسد و امروز سومین پروژه هلدینگ از طریق بهره برداری از سامانه خنک سازی کک در شرکت فولاد زرند ایرانیان، آغاز می شود.

وی تاکید کرد: کارخانه CDQ پروژه ای صرفاً زیست محیطی با ظرفیت خنک کنندگی ۸۰۰ هزارتن کک است که ۱۴ مگا وات برق هم در سال تولید می کند.

فرماندار شهرستان زرند طی سخنانی پس از آغاز عملیات بهره برداری از کارخانه CDQ با تشکر از تلاشگران هلدینگ میدکو گفت: تلاش جهادگران این شرکت که با تکیه بر جوانان و نخبه های کشورمان و با راهنمایی مدیران با تجربه، برای عزت ایران تلاش می کنند در شرایط دشوار جنگ اقتصادی کشور، قابل ستودن است.

علی صادق‌زاده افزود: تلاش شما نشان داد که برای پیشرفت ایران اسلامی باید از بخش خصوصی حمایت کرد و من از همه شما به خصوص از سردار سازندگی و مدیرعامل میدکو، و سهراب نژاد که برای به نتیجه رسیدن این مجموعه بزرگ تلاش کرده اند تشکر می کنم.

وی افزود: حضور مجموعه شما نه تنها در رونق و شکوفایی اقتصادی فرهنگی و ورزشی زرند محسوس بوده که در استان هم تاثیر زیادی داشته و خواهد داشت و بهره برداری از کارخانه CDQ نشان از توجه ویژه شما به حفظ محیط زیست و قابل تقدیر است.

فرماندار زرند تصریح کرد: این مجموعه بزرگ افتخاری برای ما زرندی ها است و همیشه در خدمت این مجموعه خواهیم بود تا شاهد شکوفایی بیشتر شهر زرند و استان کرمان باشیم.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1317