printlogo


مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان خبر داد؛
جهش تولید در «سنگ آهن سیرجان» با حضور بخش خصوصی
جهش تولید در «سنگ آهن سیرجان» با حضور بخش خصوصی
کد خبر: 1358
مرادعلی منظری توکلی؛ مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان با بیان اینکه شاهد جهش تولید با حضور بخش خصوصی بوده ایم گفت: در معدن شماره 2 و پس از واگذاری راهبری استخراج و فروش معدن به بخش خصوصی ، شاهد رشد تولید بیش از 2/5 برابری هستیم.

وی در ادامه افزود: مجموع سنگ آهن استخراجی مجتمع سنگ آهن سیرجان در سال گذشته در حدود 35 میلیون تن بوده است که نسبت به دوره مشابه در سال ماقبل آن، رشد بیش از 6 درصدی را نشان می دهد.

منظری توکلی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور مراحل طراحی و آماده سازی معدن سنگ آهن به روش زیرزمینی در معدن شماره 6 در دست انجام می باشد که با بهره گیری از توان مشاورین خارجی در حوزه طراحی و اجرای این پروژه می توان الگویی جهت استخراج ذخایر سنگ آهن عمیق در کشور را فراهم کرد و بومی سازی فرآیندهای طراحی و استخراج به روش زیرزمینی را در آینده مد نظر قرار داد.

وی در ادامه افزود: میزان سنگ آهن استخراجی در سال جاری از معدن شماره 1 حدود 11 میلیون تن، معدن شماره 2 حدود 4 میلیون و 700 هزار تن، معدن شماره 3 حدود 16 میلیون و 500 هزار تن، معدن شماره 4 یک میلیون و 400 هزار تن و معدن شماره 5، یک میلیون تن بوده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان در پایان از دیگر اقدامات مجتمع را در سال های اخیر، انجام عملیات اکتشافات تفصیلی آنومالی های 7، 8، 11 و 12 و نیز اکتشاف آنومالی های بین معادن با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل گهر عنوان کرد.

گفتنی است مجتمع سنگ آهن سیرجان در استان کرمان، شهرستان سیرجان،کیلومتر 50 جاده شیراز واقع شده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1358