printlogo


نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
از خانواده حادثه دیدگان به علت قصور عذرخواهی می کنیم
از خانواده حادثه دیدگان به علت قصور عذرخواهی می کنیم
کد خبر: 1365
امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه، ضمن تسلیت شهادت فاطمه‌الزهرا(س) عنوان کرد: به خانواده‌هایی که در سانحه هواپیما عزیزانشان را از دست دادند خودمان را در غم آنها شریک می‌کنیم و همچنین جانباختگان و عروج الهی تعدادی از هموطنان در تشییع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می‌گویم و جای عذر خواهی است به‌علت قصور عذرخواهی می‌کنیم و پیگیری امور این خانواده‌ها در دست اقدام مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: در جغرافیای اسلامی جای قلدرها و تروریست‌ها که در رأس آنها آمریکاست، نیست، نمونه‌اش در عراق مجلس تصویب می‌کند که نباید حضور داشته باشند که نمی‌روند و این یک نمونه از قلدری‌ آنهاست. به‌فضل خداوند با مدد از خون شهدای عزیزمان به‌خصوص شهید سلیمانی، جبهه مقاومت پیروزی بزرگ که خروج آمریکایی‌ها از منطقه است را جشن خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز 27 دی‌ماه در خطبه‌های  نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و در ادامه با بیان اینکه در حوادث زمانه معمولا جریان نفاق انسان‌ها را به گمراهی می‌کشاند، گفت: حضرت علی(ع) فرمود «مواظب باشید گرفتاری‌ها و مشکلات دنیوی شما را گرفتار خود نکند و گمراه نشوید.»

وی عنوان کرد: در قرآن و روایات آمده است که انسان‌های بهشتی علامت‌هایی دارند که می‌شود آنها را شناخت و یکی از این علامت‌ها این است که همه دغدغه‌ آنها حق و فکر و اندیشه آنها در محور حق است.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که مردم در مواجهه با حق به سه گروه تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: گروه اول اهل معرفت و شناخت هستند و حق را خوب می‌شناسند و جریان‌شناس قوی هستند و موقعیت‌ها را می‌فهمند و تحلیل درستی از شرایط دارند، اینها گروهی هستند که همه همت آنها این است که حق را اجرایی کنند؛ گروه دوم اهل شک و تردید هستند وقتی با حوادث برخورد می‌کنند خودشان تحلیلی ندارند یا تحلیل قوی ندارند و جریان‌شناس نیستند و در نهایت در آنها یک شک و تردید جدی به‌وجود می‌آید اینها مخالفت حق نیستند و در شناخت حق  دچار شک و تردید هستند و اگر حق برای آنها مشخص شود از آن دفاع می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروه سوم نسبت به حق و راه حق انسان‌های لجوجی هستند و عناد دارند، این افراد راه حق از باطل را تشخیص می‌دهند اما چون حق است با آن مخالفت می‌کنند. توجیه‌های غلط و نابجا است که جامعه را دچار مشکل می‌کند و قرآن این افراد اهل آتش جهنم می‌داند. راه باطل را ساده‌تر و نقد و پرمنفعت در دنیا می‌دانند و هوا و هوس‌ها آنها را به باطل کشیده است.

علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه اگر خواستیم حق را خوب بشناسیم باید چشم بینا و بصیر داشته باشیم و حوادث را خوب تحلیل کنیم و محیط را محیط روشنی کنیم، اظهار کرد: نمونه‌های تاریخی یکی همین ایام فاطمیه و شهادت این بانو است که می‌خواستند از حق دفاع کنند و پای دفاع از حق ایستاد و شربت شهادت را نوشید.

وی بیان کرد: امروز هم دفاع از حق و هم رفتن به سمت باطل جلوی روی ما است و در تمام رفتارهای خود، زندگی و اعلام موضع باید مراقب باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید برآنکه در انتخابات هر چه افراد به حق نزدیک‌ترند و از عدل دفاع می‌کنند و رعایت جهات می‌کنند آنها را باید انتخاب کنیم، تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و در این انتخابات باید افرادی را به مجلس بفرستیم که بیشتر اهل حق هستند و رعایت تقوا دارند تا در آینده گرفتار نشویم.

وی ادامه داد: مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها در مورد نامزدهای انتخابات به پایان رسید و این منطق قوی دارد فردی که به مجلس می‌فرستیم و در رأس امور است حتما باید نظارت‌ها با وسواس کامل صورت گیرد و راه برای دفاع باز است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه راه برای دفاع باز است تا افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید نیست اعتراض کرده و شورای محترم نگهبان را قانع کنند تصریح کرد: بدون کوچکترین نگاه جناحی و سیاسی این احراز صلاحیت‌ها انجام شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه شاید این افراد صلاحیت لازم را برای حضور در مجلس ندارد اما در سایر امور می‌تواند فردی اثرگذار باشند و از آنها استفاده هم خواهد شد گفت: شورای نگهبان را نباید تضعیف کرد چرا که اصلا به نفع نظام و کشور نیست.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: دشمن حضور گسترده مردم در تشییع سردار شهید سلیمانی را نمی‌تواند تحمل کند بنابراین دنبال فتنه جدید در گوشه و کنار هستند که با راهپیمایی امروز این فتنه را هم خاموش کنیم.

وی با بیان این مطلب که نیروهای مسلح ما اقتدار ایران را در مقابل دشمن نشان دادند، افزود: اما متاسفانه خطایی که اتفاق افتاد هم خود این عزیزان شجاعانه عذرخواهی کردند و هم ما عذرخواهی می‌کنیم اما نباید این مسئله بهانه‌ای برای تضعیف نیروهای مسلح ما شود و امیدوارم با تدبیر بیشتر بتوانیم به دشمن ضربه بزنیم و هم این اشتباهات را کاهش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اقدام سپاه و هدف قراردادن پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد اظهار کرد: این یک سیلی بود و شروع  انتقام است و انتقام نهایی خروج آمریکا از منطقه است دلیل اینکه ما خروج آمریکا از منطقه را خواستاریم این است که  مرکز فساد، حضور آمریکایی‌ها در هر منطقه است چه لزومی دارد در جغرافیای اسلام حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در جغرافیای اسلامی جای قلدرها و تروریست‌ها که در رأس آنها آمریکاست، نیست، نمونه‌اش در عراق مجلس تصویب می‌کند که نباید حضور داشته باشند که نمی‌روند و این یک نمونه از قلدری‌ آنهاست. به‌فضل خداوند با مدد از خون شهدای عزیزمان به‌خصوص شهید سلیمانی، جبهه مقاومت پیروزی بزرگ که خروج آمریکایی‌ها از منطقه است را جشن خواهد گرفت.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به بارندگی‌های اخیر تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد بروز سیل در جنوبشرق کشور و در استان سیستان و بلوچستان بودیم بنابراین به مردم این مناطق باید کمک شود تا مشکلات آنها به سرعت برطرف شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1365