printlogo


مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران فراخوان داد
پنجمین جشنواره ملی عکس آب برگزار می‌شود
پنجمین جشنواره ملی عکس آب برگزار می‌شود
کد خبر: 1394
«پنجمین جشنواره ملی عکس آب»، 13 اسفند 98 هم‌زمان با بزرگداشت روز ملی آب برگزار می‌شود. طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، 18 بهمن آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی عکس آب است.

«پنجمین جشنواره ملی عکس آب» هم‌زمان با بزرگداشت روز ملی آب از سوی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران برگزار می‌شود.

ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب و اصلاح الگوها در جامعه، استفاده از ابزار هنر برای مدیریت مصرف بهینه آب، جلب‌توجه افکار عمومی نسبت به موضوع حفاظت از منابع آبی و اشاعه حقوق شهروندی و مدیریت مصرف آب شرب و سازگاری با کم‌آبی از مهم‌ترین محورهای برگزاری این جشنواره است.

محورهای اصلی این جشنواره، آب و تغییر اقلیم (شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۲۰)، تأثیر تغییر اقلیم در بروز وقایع جدی از جمله خشک‌سالی، سیل، کمبود آب و تهدید امنیت غذایی، آب، فرهنگ و سنت (توجه به حفظ آداب در اجرای سنت ملی و مذهبی مانند خانه‌تکانی، نوروز، اعیاد و مناسبت‌ها و …)، مشارکت و حضور مردم و سرمایه‌های اجتماعی در نگهداری آب، توجه به مصداق‌های نادرست مصرف کردن و هدر رفت آب در زندگی روزمره، مدیریت مصرف آب در اماکن عمومی (آموزشی، تفریحی، مذهبی و ورزشی)، ارائه الگوی مناسب مصرف و حفظ آب برای کودکان و نوجوانان، آب و بحران سفره‌های زیرزمینی (بهره‌برداری غیراصولی و حفر چاه‌های غیرمجاز و خشک شدن قنات‌ها در سال‌های اخیر) و آلودگی منابع آب با مواد صنعتی و زباله‌ها و فاضلاب است.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره عکس بزرگداشت روز ملی آب تا 18 بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

همچنین متقاضیان به‌منظور آگاهی از قوانین و مقررات پنجمین جشنواره ملی عکس آب می‎‌توانند به سایت رسمی این جشنواره به نشانی www.WaterPic.ir مراجعه کنند.

 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1394