printlogo


به همت فعالان اقتصادی؛
دو مدرسه پویش «ایران من» در استان کرمان افتتاح شد
دو مدرسه پویش «ایران من» در استان کرمان افتتاح شد
کد خبر: 1399
دو مدرسه از سری مدارس پویش "ایران من" در روستای ملک آباد نرماشیر و روستای حسین آباد بخش نگین کویر فهرج در شرق استان کرمان با همت فعالان اقتصادی و همچنین همکاری موسسه خیریه گیتی مهر افتتاح شد.

 این مدارس با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، نایب رئیس سابق اتاق ایران و مدیر پویش ایران من و مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی و مسئولان محلی و منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت. مدیر آموزش وپرورش نرماشیر در آئین افتتاح نود و سومین مدرسه "ایران من" در روستای ملک آباد بخش روداب نرماشیر گفت: این مدرسه شش کلاسه 97 دانش آموز در پایه های اول تا ششم دارد و با هزینه 15 میلیارد ریال توسط خیرین به مردم روستای ملک‌آباد اهدا شده است.

ابوالحسن خسروشاهی افزود: این مدرسه با430 مترمربع فضای آموزشی، در دو هزار و 200 مترمربع محوطه سازی و 300 مترمربع حصارکشی فعالیت خود را آغاز کرده است. وی به دانش آموزان برای نگهداری از مدرسه تاکید و اظهار کرد: راهی بهتر از تولید و ترویج علم وجود ندارد و باید برای دست یافتن به توسعه، امنیت و اقتصاد پایدار به آموزش و پرورش بیشتر توجه شود.

مدیر آموزش و پرورش فهرج نیز در آئین افتتاح نود و دومین مدرسه "ایران من" در روستای حسین‌آباد‌خدابنده بخش نگین کویر فهرج گفت: این مدرسه در 300 مترمربع فضای آموزشی، هزار و 800 مترمربع محوطه سازی و 200 مترمربع حصارکشی احداث شده است. مجتبی شهمرادزاده اظهار کرد: برای راه اندازی این مدرسه 12 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی هزینه شده و لوازم ورزشی نیز با کمک خیرین به طور کامل در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز ادامه داد: وجود فضای آموزشی و نیروی انسانی برای یادگیری علم و دانش بسیار اهمیت دارد که امیدواریم دانش آموزان قدر این مدرسه را بدانند و با انگیزه به تحصیل خود ادامه دهند.

در ادامه این آئین ها رئیس اتاق کرمان ضمن تقدیر از فعالان اقتصادی و خیرین مدرسه‌ساز گفت: واژه " ایران من" به خوبی برای این پویش انتخاب شده زیرا بسیار افتخار آمیز و غرورآفرین است و این پویش در مناطق کمتربرخوردار 19 استان به احداث یکصد مدرسه پرداخته است. سیدمهدی طبیب زاده، به اهمیت آموزش پرداخت و افزود: امیدواریم بهترین نیروی انسانی و مستعدترین دانش آموزان در مسیری قدم بردارند که بتوانند معلم شوند و دانش آموزان بسیار خوب و موفقی را آموزش دهند.

وی ادامه داد: اتاق کرمان و فعالان اقتصادی استان نیز در انجام مسئولیت های اجتماعی خود به بحث آموزش توجه کرده‌اند و با توجه به کمبودهایی که در فضای آموزشی استان وجود دارد پویش راه اندازی 100 مدرسه را در کرمان پیشنهاد می دهیم. طبیب زاده، اظهار کرد: این پویش می تواند آغاز یک حرکت جدی در بهبود فضای آموزشی با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و موسسه خیریه مهرگیتی باشد.

وی با بیان اینکه 35 درصد فضاهای آموزشی فعلی استان قابل استفاده نیستند، ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان 4.9 مترمربع به ازای هر دانش آموز است که متوسط استاندارد کشور در این زمینه 5.3 مترمربع است که بر اساس بررسی های انجام شده نیاز به 215 هزار مترمربع فضای آموزشی دیگر برای رسیدن به میانگین کشور داریم.

مدیر پویش "ایران‌من" نیز در افتتاح این مدارس گفت: فعالان اقتصادی سراسر کشور این مدارس را با عشق، علاقه و شوق به ایران و ساختن کشور، به دانش آموزان تقدیم کردند و شما دانش آموزان نیز باید از نفرت، ستیز و دشمنی دوری کنید. پدرام سلطانی، با اشاره به اینکه متاسفانه روحیه عشق، علاقه و دوستی با یکدیگر کمرنگ شده است، بیان کرد: یکی از پیام های ساخت مدارس "ایران‌من" این است که فعالان اقتصادی، کشور را دوست دارند و افرادی که در کشور مانده‌اند و به تولید ثروت و ایجاد اشتغال می پردازند به این کشور عشق می ورزند.

وی ادامه داد: مدارس، بهترین کارخانه و دانش آموزان به عنوان کارآفرینان می توانند بهترین تولید را داشته باشند و به همین دلیل مدارس و دانش آموزان بزرگترین سرمایه محسوب می شوند. نایب رئیس سابق اتاق ایران با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید شاد و بانشاط باشند، گفت: به نظر می رسد خنده، شادی و نشاط مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته‌اند و مناسبت‌های شاد ما کم است که باید اصلاح شود.

سلطانی، تصریح کرد: در تربیت دانش آموزان هیچ تفاوتی نباید بین بچه ها وجود داشته باشد زیرا هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد مگر اینکه ویژگی ها و صفات اخلاقی او برتر باشد و این اخلاق و انسانیت است که ما را در کنار هم قرار می دهد. مدیر پویش ایران من، افزود: آرزوی فعالان اقتصادی و خیرین این پویش این است که جریان معیوب توسعه کشور حل شود تا علاوه بر یادگیری علم به یادگیری مهارت های زندگی بالنده نیز بپردازیم. وی خطاب به معلمان نیز گفت: نفرت‌ها و غفلت ها را دور بریزید و تعصب به ساخت، آبادانی و توسعه را در دانش آموزان رشد دهید تا دانش آموزان نیز با همین رویاها شهر، استان و کشور خود را بسازند.

مدیرعامل موسسه خیریه مهرگیتی نیز در افتتاح این مدارس خطاب به معلمان بیان کرد: باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد تا مطالبه‌گر و مسئولیت‌پذیر باشند، راه یادگیری را به آنها آموزش دهید که تحقق این موارد مهم با کارکردن با عشق و علاقه برای آنها امکان پذیر است. زهرا گیتی‌نژاد، با تاکید بر اینکه از واژه کمتر برخوردار به جای واژه محروم برای برخی مناطق استفاده شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان با عبارات مثبت و داشتن امید و انگیزه رشد می کنند که درخواست می شود زنده بادها مانند زنده باد ایران و ایرانی، زنده باد صلح و دوستی، زنده باد مهر و عشق و... را در بین دانش آموزان پررنگ کنید.

گفتنی است در این مدارس، دانش آموزان و مدیران و معلمان ضمن استقبال گرم از فعالان اقتصادی و خیرین، با اهدای گل و اجرای سرود از آنها قدردانی کردند و عکس یادگاری گرفتند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1399