printlogo


مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان،عنوان کرد
سیرجان؛ بزرگترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور
سیرجان؛ بزرگترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور
کد خبر: 1410
مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر سیرجان گفت: سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوبشرق کشور را در این شهرستان داریم.

"محمد محیاپور"در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در سیرجان اظهار کرد: در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخیره معدنی وجود دارد که رکورد دار کشور است.

وی افزود: بیش از ۲۰ میلیون تن کنسانتره در شهرستان سیرجان تولید می شود و بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت گندله سازی را داریم که با خط جدید به بیش از این عدد می رسیم.

محیاپور تصریح کرد: سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوبشرق کشور را در این شهرستان داریم.

وی با اشاره به پتانسیل های بسیار ویژه شهرستان سیرجان و گل گهر بیان کرد: این منطقه چشم انداز ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن ماده معدنی برداشت می شود، بیش از ۳۵۰ میلیون تن فعالیت معدنی سالانه در شهرستان صورت می گیرد و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه ماشین آلات معدنی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان با اشاره به اینکه با جسارت و حمایت هایی که در منطقه گل گهر صورت گرفته، مهندسی معکوس و بومی سازی انجام شده و برخی کارها برای نخستین بار در کشور در این منطقه صورت گرفته است.

محیاپور با بیان اینکه در شهرستان سیرجان در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی صورت گرفته که بخشی از صنعت کشور را متحول می کند اظهار کرد: شرکت های بزرگی در منطقه گل گهر فعالیت می کنند که کارخانه های احیاء و تکنولوژی میدرکس کاملا بومی سازی شده و در شرایط تحریم همه منجسم و مصمم هستیم کارهای توسعه ای را در راس کارهای خود قرار بدهیم و شعار ما این است که در زمان تحریم خود را محکم تر و قوی تر اثبات کنیم.

وی با اشاره به هماهنگی رسانه ها و مسوولان شهرستان سیرجان در راستای توسعه شهرستان، افزود: سیرجان به دلیل مسوولان هماهنگ، مردم ارزشی و ظرفیت های تجاری، صنعتی و معدنی از خاص ترین شهرستان هاست.

دومین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد ۵ تا ۷ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ در محل پردیس دانشگاه آزاد سیرجان دایر است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1410