printlogo


مدیرعامل جهان فولاد سیرجان:
سیرجان پتانسیل‌های لازم را برای جذب سرمایه دارد
سیرجان پتانسیل‌های لازم را برای جذب سرمایه دارد
کد خبر: 1412
علی عباسلو مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیمکس،عنوان کرد: امتیازات ویژه شهرستان سیرجان می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است، تصریح کرد: سیرجان به دلیل حضور شرکت ملی مس و گل گهر دارای پتانسیل بالایی در صنعت مس و صنعت فولاد است.

عباس‌لو با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه‌های فولادی ما را به عرصه فولاد وارد کرد، افزود: دو معدن گل گهر و مس سرچشمه که معادن بزرگ خاورمیانه هستند توانسته‌اند مراحل تولید و فرآوری صنایع را در منطقه تجمیع کنند. یعنی از ماده خام تا محصول نهایی در یک منقطه تولید می‌شود.

وی بیان کرد: سیرجان منطقه مناسبی برای ساخت و ساز صنایع پایین دستی این دو محصول می‌تواند باشد و این پتانسیل را داراست که سرمایه‌ها را با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها به این سمت جذب کند.

مدیرعامل جهان فولاد تاکید کرد: تا پایان سال طرح انتقال آب از بندرعباس به سیرجان عملیاتی می‌شود و عملا مشکلی در زمینه تکمیل زنجیره صنعت در این منطقه وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باورهای«ما می‌توانیم»را تقویت کرده‌اند، توضیح داد: راه اندازی فولاد سیرجان با آخرین تحریم‌های ترامپ همزمان شد و شرکت‌های خارجی حاضر به حضور برای راه‌اندازی تجهیزاتی که تامین کرده بودند نشدند اما ما توانستیم با استفاده از تجربه و دانش داخلی کارخانه را راه‌اندازی کنیم و در حال حاضر به ظرفیت نهایی بسیار نزدیک هستیم.

عباس‌لو ادامه داد: جهان فولاد آمادگی خود را برای همکاری و راه‌اندازی و ساخت قطعات در بخش‌های مختلف از جمله آهن اسفنجی، بریکت سازی و دیگر بخش‌ها در شرایط تحریم اعلام می‌کند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1412