printlogo


با افزایش سرمایه 50 درصدی؛
«سرچشمه» پنج هزار و یکصد میلیارد ریالی شد
«سرچشمه» پنج هزار و یکصد میلیارد ریالی شد
کد خبر: 1442
با رأی سهامداران شرکت «سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» در مجمع عمومی فوق‌العاده، افزایش سرمایه این شرکت از 340 میلیارد تومان به 510 میلیارد تومان مصوب شد.
در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت، سهامداران، نمایندگان بورس، حسابرسان، اعضای هیئت‌مدیره ونماینده مدیرعامل صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران، حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، مهندس ارجمندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، با ارایه گزارش جامعی از فعالیت هیئت‌مدیره، وضعیت فعلی شرکت، پروژه‌ها و فعالیت‌های جاری، درخواست افزایش پنجاه‌درصدی سهام شرکت را مطرح کرد که مورد تصویب حداکثری سهامداران قرار گرفت.
به گفته ارجمندی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه این افزایش سرمایه از محل مطالبات شرکت و آورده نقدی انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، با اشاره به روند افزایش سرمایه شرکت از سال ۹۴ اظهار داشت : در سال ۹۴ سرمایه شرکت 80 میلیارد تومان بود که در 95 به 160 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی افزود: در سال ۹۶ این مبلغ به ۲۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ به ۲۸۰ میلیارد تومان، و در سال ۹۸ به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
ارجمندی با بیان این‌که  حدود پنجاه‌ودو درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه متعلق به صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران گفت: در حال حاضر تعداد اشخاص حقیقی که سهامدار شرکت هستند، ٢١هزار نفر است که حدود 37 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند. همچنین شرکت سپهر صادرات با دو درصد، شرکت آتیه اندیشان با دو درصد و شرکت راهیان سهام با پنج درصد، دیگر سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه می‌باشند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه یادآور شد: هدف از افزایش سرمایه را در قالب طرحی در هیئت‌مدیره به تصویب رساندیم و سپس با موافقت حسابرس و بازرس قانونی شرکت و تأیید این طرح، مراحل تصویب آن را در سازمان بورس و اوراق بهادار دنبال کردیم و موفق شدیم نظر موافق سازمان بورس را در این زمینه بگیریم.
وی افزود: پیش‌بینی ما این است که ظرف ۲۸ ماه، این افزایش سرمایه ‌بر خواهد گشت و روند افزایش سودآوری و درآمدهای عملیاتی شرکت طی سال‌های اخیر، نیز این را تصدیق می‌کند.
گفتنی است  مجمع فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با حضور بیش از ۶۷ درصد سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در کرمان برگزار شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1442