printlogo


شهردار کرمان،خبر داد
انجام مطالعات راه‌اندازی «تراموا» در کرمان
انجام مطالعات راه‌اندازی «تراموا» در کرمان
کد خبر: 1468
شهردار کرمان با اشاره به معضل ترافیک در شهر کرمان و اقدامات شهرداری برای کاهش آن، بیان کرد: در حال مطالعات راه‌اندازی قطار شهری(تراموا) در شهر کرمان هستیم و مسیری که برای آن تعریف کرده‌ایم از فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز و تا گنبد جبلیه و نهایتا به میدان اول آرامستان ختم خواهد شد.
عالم زاده ادامه داد: برای راه‌اندازی تراموا حداقل به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما هنوز برآورد هزینه آن به‌صورت دقیق محاسبه نشده است گفتنی است که باتوجه به اینکه راه اندازی خط تراموا هزینه‌بر است، سرمایه‌گذار برای راه اندازی خطوط تراموا وجود ندارد اما ممکن است در بخش ناوگانی آن سرمایه‌گذار ورود پیدا کند لذا زیرساخت‌های آن را باید شهرداری و دولت ایجاد و تکمیل کند.

شهردار کرمان درخصوص افتتاح پل شهید بادپا(پل راه آهن) شهر کرمان اظهار کرد: این پروژه با لوله‌گذاری شبکه آب تعارض پیدا کرده است لذا افتتاح این پروژه چند روز عقب افتاده و مقرر شد در روز ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری این پروژه افتتاح شود. "مهران عالم‌زاده" از رخداد اتفاقات خوب در ایام عید نوروز ۹۹ در سطح شهر کرمان خبر داد و گفت: در ایام نوروز برنامه‌های مفرحی در شهر کرمان خواهیم داشت که نمونه آن برگزاری جشنواره نوبهار همانند سال گذشته خواهد بود اما تا کنون خواننده مطرح خاصی برای برگزار کنسرت خیابانی در این جشنواره مشخص نکرده‌ایم.
عالم‌زاده در خصوص آخرین وضعیت آرامستان جدید شهر کرمان (اراضی این مکان با ارتش و راه و شهرسازی تعارض پیدا کرده است)، عنوان کرد: هنوز مکان جدیدی توسط محیط زیست و آب منطقه‌ای تایید نشده و چند نقطه پیشنهادی ما تاکنون تایید نشده است. ضمن آنکه مشکل آرامستان با اراضی ارتش و راه شهرسازی نیز در حال پیگیری است. شهردار کرمان، اسفندماه امسال را ماه افتتاحیه‌های پروژه های شهری کرمان دانست و اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه به‌طورمتوسط روزانه یک پروژه در شهر کرمان افتتاح خواهد شد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1468