printlogo


در اختتامیه استارتاپ ویکند نوآوری در حوزه صنعت،مطرح شد
تاثیر اجرای نظام پیمانکاری فرعی بر رقابتی شدن تولید در استان
تاثیر اجرای نظام پیمانکاری فرعی بر رقابتی شدن تولید در استان
کد خبر: 1478
رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به اینکه سالانه حجم عظیمی از کالا، خدمات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز پروژه های بزرگ استان در خارج از استان تامین می شود، گفت: اجرای نظام پیمانکاری فرعی (spx) به دلیل برقراری ارتباط بین پیمانکاران، شرکت ها و کارخانه می تواند گردش مالی زیادی را در استان ایجاد کند.سیدمهدی طبیب زاده در اختتامیه استارتاپ ویکند نوآوریspx حوزه صنعت افزود: اگر این نظام فعال شود، بخش مهمی از این گردش مالی نصیب شرکت های کوچک و متوسط می شود و به توسعه بازارآنها و اقتصاد استان کمک خواهد کرد. وی ادامه داد: نظام پیمانکاری فرعی به عنوان یک نظام شناخته شده بین المللی و فعالیت نوآورانه باید از حالت شعار خارج شود تا بتواند تحرک و تحول جدی را آغاز کند.

طبیب زاده، با تاکید بر اینکه نظام پیمانکاری فرعی انتفاعی باشد و نظام‌مند طراحی و اجرا شود، بیان کرد: تا زمانی که ساختاری برای اجرای آن ایجاد نشود، انتظار لازم برآورده نخواهد شد. رئیس اتاق کرمان گفت: اگر شرکت ها با ساختاری قوی، نیازهای صنایع و معادن استان را شناسایی کنند و با در نظر گرفتن قدرت چانه زنی بالا، سفارش هایی را بگیرد و با کیفیت لازم، قیمت رقابتی و در زمان مشخص تولید و تحویل دهد، ارتباط بسیار قوی بین عرضه و تقاضا برقرار می شود.

وی با اشاره به اینکه ما منکر رقابت نیستیم و انحصار را مجاز نمی دانیم، افزود: شرکت های بومی با حفظ رقابت و در شرایط مساوی با سایر کشورهای دنیا و کشور، تنها اگر 30 تا 40 درصد بازار این بخش را در اختیار بگیرند، شرایط بسیار مناسبی ایجاد می شود. طبیب زاده، اظهار کرد: اتاق کرمان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی و... باید برای اجرای نظام پیمانکاری فرعی در استان تلاش کنند.

گفتنی است این استارت آپ ویکند به مدت 3 روز و در قالب رویدادهای 54 ساعته با حضور دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در مرکز شتابدهی و نوآوری تگ و آئین پایانی آن در اتاق کرمان برگزار شد. در این رویداد کارگاه های آموزشی با عناوین بوم ناب، نحوه ارائه، کمیته محصول پذیرفتنی، دیجیتال مارکتینگ و اعتبار سنجی برگزار و از 36 ایده مطرح شده 11 ایده رای آورد و برای پردازش هر ایده یک تیم تشکیل شد. 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1478